Vés enrere Una proposta de creació d’un espectacle musical a partir dels 154 sonets de Shakespeare, premi Francesc Noy d’Humanitats 2023

Daniel Pérez Cruz, estudiant de batxillerat de l’Institut Vila de Gràcia de Barcelona, és l’autor de “Will and I”, un llibret que combina poesia, música i teatre. El treball ha estat escollit entre prop d’un centenar d’obres presentades en la 21a. edició d’aquest guardó, convocat per la Facultat d’Humanitats de la UPF.

12.05.2023

Will and I, una obra de Daniel Pérez Cruz, estudiant de batxillerat de l’Institut Vila de Gràcia de Barcelona, és el treball guanyador de la 21a. edició del premi Francesc Noy d’Humanitats, convocat pe la Facultat d’Humanitats de la UPF, amb el suport de la llibreria La Central.

L’acte de lliurament dels guardons ha tingut lloc avui, 12 de maig, al migdia, a l’auditori de l’edifici Mercè Rodoreda del campus de la Ciutadella de la Universitat, amb la presència dels estudiants premiats i finalistes, tutors, familiars, membres del tribunal i de la comunitat universitària.

Daniel Pérez Cruz, a partir d'una lectura informada i profunda dels 154 sonets de William Shakespeare, proposa la creació d'un espectacle musical basat en el potencial dramàtic del poemari del dramaturg anglès

La taula presidencial ha estat formada per Ana Delgado, degana de la Facultat d’Humanitats; i les professores Eva March, membre del tribunal avaluador; i Maria Dasca, secretària.

En el decurs de l’acte, Miquel Berga, professor de Literatura Anglesa del Departament d’Humanitats de la UPF, ha fet una presentació del treball guanyador i una petita xerrada sobre la temàtica que s’hi tracta.

D'esquerra a dreta: Miquel Berga, Eva March, Ana Delgado i Maria Dasca

Un llibret que combina poesia, música i teatre

A l’obra guanyadora “Will and I”, Daniel Pérez Cruz, a partir d'una lectura informada i profunda dels 154 sonets de William Shakespeare (que van aparèixer en una col·lecció l’any 1609), proposa la creació d'un espectacle musical basat en el potencial dramàtic del poemari del dramaturg anglès.

L'autor ha escrit en llengua anglesa el llibret de "Will and I", l'ha musicat i n'ha desenvolupat la dramatúrgia en un treball que combina, amb rigor i originalitat, poesia, música i teatre al servei d'una relectura del potencial dramàtic d'una obra central de la tradició literària universal.

El jurat, presidit per la degana Ana Delgado, s’ha decantat per aquest treball “per la seva qualitat, que es reflecteix en l’interès del tema escollit, el gran esforç de recerca realitzat, la claredat de l’estructura expositiva i l’acurada anàlisi conceptual”.

Un total de setze professors de la Facultat d'Humanitats, repartits en els àmbits d’art, història, literatura, pensament i general, han format part del tribunal avaluador.

Mencions especials i treballs finalistes

El jurat ha atorgat dues mencions especials: Una primera, per a l’obra “Cel rogent. La guerra aèria a la Garrotxa (1937-1939)”, de Jan Torra Terricabras, estudiant de l’Institut Montsacopa, d’Olot. I una segona per “Ferrater en clau de corda”, obra de Paula García Balbín, de l’Institut Jaume Callís, de Vic.

A banda de l’obra guanyadora i les dues mencions, les set altres obres finalistes han estat les següents:

• “Un encens que no s’apaga”, de Marta Blanquer, alumne de l’Institut Joanot Martorell, d’Esplugues de Llobregat
  •  “Secrets amagats en un pergamí. Transcripció, traducció i anàlisi d’un manuscrit inèdit del segle XVI”, obra d’Iman Abbassi Tahiri, estudiant de l’Institut Guindàvols, de Lleida.
  • “Què és i què ha estat el temps per a la cultura occidental”, obra de Sandra Pérez Pulido, de l’Institut Baix Montseny, de Sant Celoni.
  • “Desconstrucció del jardí glaçat. La casa Navàs fora de si mateixa”, fet per Eudald Risalde Franch, alumne de l’Institut Jaume I, de Salou.
  •  “Im(perfecte): el preu de la perfecció al ballet”, obra de Claudia Smet Santamaria, de l’Institut Josep Mestres i Busquets, de Viladecans
  •  “Sísif, cal imaginar-lo feliç. La idea de l’absurd i el seu interès pel món contemporani”, d’Adrià Solans Tarragona, alumne de l’Institut Ronda, de Lleida.
  • “The queen of crime set in the 21st century”, fet per Aina Velarde Rodríguez, estudiant de l’Institut Ramón Berenguer, de Cambrils.
Foto de grup dels finalistes

Gairebé un centenar d’obres presentades, amb diversos guardons

Enguany, han estat 97 les obres presentades en la convocatòria (tres més que l’any passat, que van ser 94). El premi al treball guanyador ha consistit en 750 euros bruts, un lot de llibres i un diploma; a les dues mencions especials els han correspost 350 euros bruts, un lot de llibres i un diploma; i als set finalistes restants, un diploma.

El premi Francesc Noy d’Humanitats es lliura al millor treball de recerca de batxillerat en qualsevol disciplina d’Humanitats, que hagi estat presentat durant el curs acadèmic corresponent, en els centres d’ensenyament secundari públics, privats o concertats de Catalunya.

Honora la figura de Francesc Noy Ferré (1928-1998), periodista, filòleg i historiador català molt vinculat a la fundació de la UPF, membre del Consell Econòmic -l'antecessor del Consell Social- i de la comissió assessora que l'any 1992 va elaborar el pla d'estudis de la llicenciatura en Humanitats de la Universitat.

>Àlbum de fotos de l'acte publicat a Flickr

Acte de lliurament del premi Francesc Noy d'Humanitats 2023

Per a més informació