Vés enrere Un videojoc promou la interacció social dels nens i nenes amb autisme

Un videojoc promou la interacció social dels nens i nenes amb autisme

Una creació conjunta del grup Cognitive Media Technologies del DTIC i l'Hospital de Sant Joan de Déu. Una tecnologia que ha mostrat ser eficaç com a complement de la teràpia convencional. Incorpora el joc "Pico's Adventure" que funciona amb un dispositiu Kinect i que està disponible en accés obert.
11.11.2014

parescol

Comunicar-se amb les altres persones és una de les majors dificultats dels infants amb autisme. Demanar ajuda, iniciar una interacció social i compartir les seves emocions es tornen habilitats que necessiten ser apreses a partir d'exercicis i teràpies.

El videojoc "Pico's Adventure" té per objectiu facilitar la interacció social dels nens i nenes amb autisme a través d'una sèrie d'experiències lúdiques i col·laboratives. Els primers estudis experimentals mostren la seva eficàcia com a complement a les teràpies convencionals. Es una producció conjunta del grup de recerca Cognitive Media Technologies i l 'Hospital de Sant Joan de Déu (Barcelona).

Narcís Parés, coordinador del grup de recerca Cognitive Media Technologies del Departament de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (DTIC) de la UPF, conjuntament amb la Unitat Especialitzada de Trastorns del Desenvolupament de l'Hospital de Sant Joan de Déu, han creat "Pico's Adventure".  La tecnologia que incorpora el joc està basada i amb l'ús del dispositiu Kinect, disponible per a plataformes Windows.

Un alienígena es fa amic dels nens i els convida a un munt d'experiències

El videojoc facilita la interacció social dels infants amb autisme a través d'una sèrie d'experiències lúdiques i col·laboratives. L'entorn en què el joc es desenvolupa inclou un amigable alienígena que ha aterrat a la Terra a causa d'un problema en la seva nau espacial. Aquest ésser vingut de l'espai acompanya els nens a passar una sèrie d'aventures que han estat pensades per promoure conductes específiques com ara demanar ajuda, prendre torns o donar instruccions als altres infants.

Els primers estudis experimentals amb nens i nenes amb diagnòstic d'autisme han demostrat l'eficàcia d'aquest videojoc en promoure la interacció social entre els infants, la qual cosa suggereix que pot esdevenir un important complement a les teràpies convencionals existents per aquesta afecció.

L'elaboració del videojoc forma part del projecte europeu "Motion-based adaptable playful learning experiences for children with motor and intellectual disabilities (M4All)", un porjecte de recerca que s'emmarca en l'EC Lifelong Learning Programme.

El videojoc està disponible en accés obert en el següent enllaç:

Altres e-notícies de recerca relacionades:

La interacció de cos sencer amb Realitat Artificial obre grans expectatives

Més informació:

Video elaborat pel canal de televisió BTV sobre aquest projecte: