Back Un projecte sobre assessorament genètic guanya el Premi UPFEmprèn 2009

Un projecte sobre assessorament genètic guanya el Premi UPFEmprèn 2009

INFOGÈNIA, S.L. Assessorament Genètic, és obra de Clara Serra, Irene Valenzuela i Núria Capdevila, que han recollit el guardó, convocat pel Consell Social de la UPF, durant l'acte celebrat avui al campus de la Ciutadella.
04.11.2009

D'esquerra a dreta: Clara Serra, Irene Valenzuela i Núria CapdevilaINFOGÈNIA, S.L. Assessorament Genètic, un projecte elaborat per Clara Serra, Irene Valenzuela i Núria Capdevila, totes tres màsters en Assessorament Genètic per l'IDEC-UPF i llicenciades en Biologia per la UPF i la UAB, ha estat el guanyador de la segona edició del Premi UPFEmprèn, convocat pel Consell Social de la UPF i patrocinat per la Fundació Banc Sabadell.

UPF Emprèn és un guardó que té com a objectiu fomentar la cultura emprenedora entre els estudiants, graduats i postgraduats de la UPF, reforçant d'aquesta manera els vincles entre la Universitat i el teixit social i productiu.

La iniciativa premiada es basa en una oportunitat de negoci fonamentada en l'aplicació de coneixements científics capdavanters en l'àmbit de la biomedicina, que configura un nínxol de mercat per a un servei: el consell genètic i la informació relativa a les malalties hereditàries.

Les tres guanyadores han recollit el guardó, dotat amb 20.000 euros, en el marc d'un acte que ha tingut lloc avui al migdia, a l'edifici annex Ramon Turró del campus de la Ciutadella, i en què hi han participat Núria Basi, presidenta del Consell Social de la UPF; Josep Joan Moreso, rector de la UPF; Xavier de las Heras, secretari general del Consell Interuniversitari de Catalunya, i Conxa Oliu, en representació de la Fundació Banc Sabadell.

Després de rebre el premi, les tres guanyadores han fet una exposició del projecte guanyador davant del nombrós públic assistent a l'acte.

Un projecte innovador que vol assessorar persones des de les clíniques privades D'esquerra a dreta: Xavier de las Heras, Josep Joan Moreso, Núria Basi i Conxa Oliu

INFOGÈNIA, S,L. Assessorament Genètic, emmarcat en el sector d'activitat d'un servei sanitari, té per objectiu proporcionar assessorament genètic tant a persones afectades per malalties genètiques hereditàries com als seus familiars. La voluntat de l'empresa, que vol donar resposta a una nova i creixent demanda social, és prestar servei a diverses institucions mèdiques del sector privat de Catalunya, i proporcionar assessorament des de les diferents clíniques privades que contractin el servei.

L'assessorament genètic se centra en els aspectes segïuents: el suport i la informació sobre la naturalesa d'aquestes patologies i les seves conseqüències; la probabilitat de desenvolupar-les o transmetre-les; les opcions en les proves diagnòstiques i les mesures de prevenció necessàries per poder dur a terme una adequada planificació familiar en cada cas.

El funcionament de l'empresa sorgeix arrel dels primers professionals a l'estat amb formació reglada en aquest camp i comptarà amb el suport d'experts reconeguts en l'àmbit de la genètica humana. La seva tasca es basarà en el treball en equip dels assessors genètics (amb el suport d'un consultor mèdic) per tal de consensuar l'abordatge de cada cas. INFOGÈNIA, S.L. està previst que reporti beneficis a partir de l'exercici fiscal del primer any fiscal, amb una inversió inicial de 17.850 euros i un capital inicial de 36.000 euros.

Divuit candidatures presentades, amb cinc finalistes

El Jurat del II Premi UPFEmprèn del Consell Social de la UPF, que ha estat presidit per Núria Basi, i format tant per professors de la Universitat com per professionals del món de l'empresa i les institucions del país, va declarar guanyador aquest projecte d'assessorament genètic, que va ser escollit d'entre un total de divuit presentats (cinc més que en la primera edició).

El jurat va declarar finalistes, per la seva qualitat, cinc projectes més, que són els següents:

• Cityspeed, de Bibiana López; diplomada en Ciències Empresarials per la UPF i llicenciada i màster en Administració i Direcció d'Empreses per la UB i per l'IDEC.

Cococreant, de Pablo Agudo, Marina Asenjo, Sergi Garcia, Andrea Giliribó, Marta Llarden, Eric Monteagudo, Gisela Pesarrodona, Mario Peñafiel, Carles Soteras, Nathalia Vernizzi i Patricia Maria Zambrano, estudiants de Comunicació Audiovisual a la UPF.

•  Gocomerz, de Pedro Alonso, enginyer en Informàtica per la UPF.

•  Inescena: consultoria de comunicació i gestió integral de les arts escèniques de la nova creació, d'Helena Feliu, llicenciada en Humanitats per la UPF, Sara Ibáñez, llicenciada en Humanitats per la UPF i estudiant de Periodisme i Daphné Malherbe, diplomada en Gestió i Administració d'Empreses a l'institut tecnològic de Clermont-Ferran.

IT Currículum, d'Aurora Gaimon, diplomada en Ciències Empresarials per la UPF.

En la primera edició d'UPFEmprèn, dedicada a la memòria de Mercè Sala, presidenta del Consell Social de la UPF (2004-2008), va resultar premiat el projecte RA (Reproducció Assistida), una idea de negoci per fer més accessible el servei de reproducció assistida a les poblacions allunyades dels grans nuclis urbans, obra de Maria Martínez de las Heras, llicenciada en Biologia per la UPF.

SDG - Sustainable Development Goals: