Vés enrere Un equip d'estudiants de la Facultat de Dret queda en segona posició dins la fase nacional de la JESSUP 2011

La Philip C. Jessup International Law Moot Court Competition és la competició d'estudiants de dret internacional públic amb més tradició i prestigi del món, centrada en la celebració d'un judici fictici davant la Cort Internacional de Justícia.
16.02.2011

Un equip d'estudiants de la Facultat de Dret de la UPF va obtenir la segona posició general i la primera en la categoria de "best memorial" en la ronda espanyola de la 52a. edició de la Philip C. Jessup International Law Moot Court Competition 2011 (JESSUP 2011), una competició en què participen universitaris de l'àmbit jurídic de tot el món, centrada en la celebració d'un judici fictici davant la Cort Internacional de Justícia.

jessupLa competició, que per primer cop es va celebrar també a Espanya, va tenir lloc a la seu del bufet d'advocats Cuatrecasas Gonçalves Pereira de Barcelona els passats 9, 10 i 11 de febrer. A més de la UPF, hi van competir equips de la Universitat Autònoma de Madrid -que va resultar guanyador, i que accedirà a la ronda internacional-, la Universitat de Navarra, la Universitat Carlos III i ESADE-Ramon Llull.

L'equip de la UPF va estar format per Jorge Azagra, Alba Compairé, Mario Núñez, Laura Masó, Cristina Vila i Angela Wang, estudiants de tercer i quart de la llicenciatura en Dret. Van estar coordinats per Pablo Pareja, professor de l'àrea de Dret Internacional Públic i Relacions Internacionals i coordinador de Relacions Internacionals de la Facultat de Dret.

Els estudiants que van representar la UPF -aquesta era la primera vegada que la Universitat prenia part en la competició- van ser escollits mitjançant un procés competitiu intern, en què van participar un conjunt nombrós de candidats. El domini de l'anglès, les qualificacions acadèmiques, o les experiències prèvies en competicions i concursos, van ser alguns dels aspectes que es van valorar a l'hora de fer la selecció.

La competició d'estudiants de dret internacional públic més prestigiosa del món

Amb més de cinquanta anys d'història, la Philip C. Jessup International Law Moot Court Competition és la competició d'estudiants de dret internacional públic amb més tradició i més prestigi del món. Organitzada per la International Law Students Association (ILSA), consisteix en la celebració d'un judici fictici davant la Cort Internacional de Justícia, l'òrgan judicial de les Nacions Unides. En aquest judici, en què intervenen dos estats, es debaten diferents aspectes jurídics controvertits, com ara les condicions per a l'exercici de la legítima defensa o les obligacions dels estats derivades del principi de la sobirania.

La competició comprèn dues rondes: una de nacional, en la qual competeixen totes les universitats participants d'un mateix país, i una d'internacional, en què només prenen part les guanyadores de la primera ronda i que se celebra a Washington, DC (Estats Units). Fins a l'edició d'aquest any, a la JESSUP ja han participat més de 500 escoles i/o facultats de Dret de més de 80 països de tot el món.