Gener
Setembre
Novembre
Desembre

Vés enrere Richard L. Revesz obrirà el curs acadèmic 2016-2017 de la Universitat Pompeu Fabra

“Regulation and Rationality” és el títol de la lliçó inaugural que impartirà el professor Lawrence King de Dret i degà emèrit de la New York University School of Law, en un acte que tindrà lloc el 26 de setembre, al migdia, al campus de la Ciuadella.

21.09.2016

"Regulation and Rationality” és el títol de la lliçó inaugural que impartirà Richard L. Revesz, professor Lawrence King de Dret i degà emèrit de la New York University School of Law, en el decurs de l'acte acadèmic d'obertura del curs 2016-2017 de la UPF.

L’acte, que es retransmetrà en directe a través de la web institucional i serà difós per Twitter (#InauguracioUPF16),  tindrà lloc el dilluns, 26 de setembre, a les 12.00 hores, a l’auditori del campus de la Ciutadella, presidit per Jaume Casals, rector de la UPF.

Hi seran presents Arcadi Navarro, secretari d’Universitats i Recerca del Departament d’Empresa i Coneixement de la Generalitat de Catalunya; Miquel Àngel Essomba, comissionat d’Educació i Universitats de l’Ajuntament de Barcelona; Josep Pallarès, director general d’Universitats; Mercè Jou, secretària general del Consell Interuniversitari de Catalunya, i Núria Basi, presidenta del Consell Social de la UPF.

En el decurs de l'acte es lliuraran els premis del Consell Social de la UPF (a la qualitat en la docència, a la transferència de coneixement, i a la iniciativa i a la innovació en l’administració i serveis), a més del premi als guanyadors de la tercera edició del Concurs de Projectes de Responsabilitat Social Universitària, impulsat pel Consell Social i el vicerectorat en Responsabilitat Social i Promoció.

Expert en dret i regulació del medi ambient

Richard L. Revesz (Buenos Aires, Argentina 1958) és una de les veus més importants dels EUA en els camps del dret i de les polítiques de regulació mediambientals. El seu treball se centra en l’ús de l'anàlisi cost-benefici en la conformació de la regulació administrativa i ambiental, l’assignació de responsabilitats de regulació en un sistema federal i el disseny de règims de responsabilitat per a la protecció del medi ambient.

Revesz es va graduar (cum laude) en Enginyeria Civil i Administració Pública a la Universitat de Princeton, i posteriorment va obtenir el màster en Enginyeria Mediambiental al Massachusetts Institute of Techology (MIT). Va ampliar els seus estudis a la Yale Law School, on es va graduar en Dret, uns anys en què va ser editor en cap del Yale Law Journal.

Després d’una etapa vinculat a diversos organismes judicials dels EUA, el 1985 es va incorporar com a docent a la NYU School of Law, on el 2001 va ser nomenat professor Lawrence King de Dret. Ha estat professor visitant a la Princeton’s Woodrow Wilson School of Public and International Affairs, a la Harvard Law School, a la Yale School i al Graduate Institute for International Studies a Ginebra (Suïssa).

Va ser degà de la NYU School of Law entre els anys 2002 i 2013, un període durant el qual va incrementar el professorat a temps complert i va ampliar el campus amb nous edificis, centres i instituts. Així mateix, va potenciar i engegar diversos programes de beques, com el Root-Tilden-Kern o l’AnBryce, per donar suport a estudiants d’entorns socioeconòmics desafavorits.

Des del 2014, Richard L. Revesz és el director de l’American Law Institute, l’organització independent líder als EUA en la producció de treballs acadèmics per modernitzar i millorar l’àmbit del dret. És membre del Comitè de Ciència, Tecnologia i Dret de la National Academy of Sciences. També pertany a l’Acadèmia Americana d’Arts i Ciències i és membre del Consell de Relacions Exteriors.

A Retaking Rationality: How Cost-Benefit Analysis Can Better Protect the Environment and Our Health (Oxford University Press, 2008), Revesz, juntament amb Michael Livermore, advoquen per un enfocament més racional de l’anàlisi cost-benefici i de la regulació: sostenen que l'anàlisi econòmica de les lleis podria ser utilitzada pels ecologistes i altres grups progressistes per reforçar la política i les regulacions ambientals de la salut pública.

Com a conseqüència d’aquesta obra, Richard L. Revesz va ser el cofundador de l’Institute for Policy Integrity, un organisme afiliat a la NYU School of Law. Aquesta entitat, dedicada a millorar la qualitat de la presa de decisions del govern, vol contribuir a la recerca científica en les àrees de la salut ambiental, pública i polítiques de seguretat, potenciant la col·laboració amb organitzacions de defensa no governamentals.