Vés enrere Oberta la convocatòria “En Residència Tallers” del curs 2023-2024

Oberta la convocatòria “En Residència Tallers” del curs 2023-2024

El programa ofereix la possibilitat de tirar endavant projectes d’alumnes actuals, alumni de grau, màster o doctorat i altres figures de la UPF que tinguin com a objectiu la innovació cultural, social o artística i amb caràcter de recerca aplicada. Es poden presentar sol·licituds fins al 17 de juliol.

14.04.2023

Des del 12 d'abril, i fins al 17 de juliol, s’obre el termini per presentar sol·licituds a la quarta convocatòria #EnResidènciaTallers del curs 2023-2024. L’objectiu d’aquesta iniciativa és convertir l’Àrea Tallers del campus del Poblenou en un espai d'incubació de projectes que pretenen introduir la producció cultural a la Universitat.

La transformació de l’Àrea Tallers es va fer d’acord amb els principis i objectius del model EDvolució i el programa neix amb la voluntat de potenciar una cruïlla d'experiències entre la comunitat universitària i les indústries culturals i socials mitjançant projectes dels àmbits de la innovació cultural, social o artística, amb caràcter d'aplicació pràctica.

La participació està oberta, prioritàriament, a totes les persones que tenen o que han tingut un vincle amb la UPF: antics alumnes (alumni) de grau, de postgrau, de màster, de doctorat; estudiants en actiu. La convocatòria està dirigida a agents creadors, socials, investigadors o emprenedors amb projectes dels àmbits de la innovació cultural, social o artística d’aplicació pràctica.

L'objectiu és convidar aquests agents a un període de residència a la UPF, durant deu mesos i mig, prorrogables a deu mesos i mig més, en què disposaran dels serveis i recursos necessaris per desenvolupar el seu talent en col·laboració amb la comunitat universitària.

Les sol·licituds poden presentar-se individualment o col·lectivament i no és necessari que totes les persones que formen part de l'equip tinguin o hagin tingut vinculació amb la Universitat Pompeu Fabra. Es preveu acollir sis projectes simultàniament.

Una zona de cotreball i cruïlla d’experiències

El punt neuràlgic de l’àrea Tallers és la zona de cotreball, concebuda com un espai de cruïlla d’experiències, que integra diversos sectors de caràcter multidisciplinari. Per això, s’hi van establir una sèrie d’espais amb autonomia, pensades per acollir-hi persones o grups que tinguin un projecte dels àmbits de la innovació cultural, social o artística amb caràcter d’aplicació pràctica i que vulguin desenvolupar-lo durant deu mesos i mig, prorrogables deu mesos i mig més.

Amb aquesta convocatòria, es posarà a l’abast de les persones i col·lectius residents un espai de treball adequat i singularitzat, però en contacte amb la resta de projectes participants, accés a les instal·lacions del campus del Poblenou així com als serveis de la Biblioteca i el préstec audiovisual. La residència, però, és més que un espai: la Universitat ofereix, també, mentories i acompanyament per dinamitzar i impulsar el projecte i crear ponts amb la comunitat universitària i amb la societat en general.

Projectes de la convocatòria 2022-2023

La convocatòria “En residència a l’àrea Tallers” del curs 2021-2022 va seleccionar sis projectes, amb caràcter d'aplicació pràctica, que es troben actualment a l'Àrea Tallers. Per seleccionar-los, se’n va valorar la seva transversalitat, interdisciplinarietat, viabilitat, i capacitat per interactuar amb altres iniciatives.

Els projectes que actualment resideixen a l’àrea Tallers son; Albert.DATA:Slowly Fading into Data, projecte experimental de disseny i organització d’una perfomance audiovisual entorn al videojoc dissenyat per l’artista; Plató 3, documental que sorgeix d’un treball de fi de grau sobre un grup de joves de Lleida i la seva proposta de creació d’una obra de teatre en comunitat; The Hist, plataforma streaming de vídeos/notícies d’actualitat realitzades per periodistes independents; Pong Fest, videojoc divulgatiu i pedagògic de la cultura del videojoc; Blockets, servei de venda d’entrades online amb tecnologia blockchain que permet eliminar els intermediaris; Storydata, servei de comunicació global dirigit a les organitzacions en general que vulguin transformar un conjunt de dades en un relat comunicatiu en tots els formats actuals.

04. Educació de qualitat
09. Indústria, innovació i infraestructures