Vés enrere Núria Basi pren possessió com a nova presidenta del Consell Social de la UPF

Núria Basi pren possessió com a nova presidenta del Consell Social de la UPF

20.07.2008

Presa de posessió de Núria BasiNúria Basi ha pres avui possessió com a nova presidenta del Consell Social de la UPF, en substitució de Mercè Sala, morta el passat 7 de maig, en un acte que ha tingut lloc al Rectorat de la Universitat i davant la presència de  Josep Joan Moreso, rector de la UPF; Josep Huguet, conseller d'Innovació, Universitats i Empresa de la Generalitat de Catalunya; Blanca Palmada, comissionada per a Universitats i Recerca, i diferents càrrecs del Comissionat i de la Universitat.

Després d'una benvinguda a càrrec del rector, Margarida Gual, secretària del Consell Social, ha donat lectura a l'Acord de Govern pel qual es nomenava Núria Basi com a nova presidenta d'aquest òrgan. Seguidament, s'ha procedit a la signatura de l'acta de presa de possessió, a càrrec de Núria Basi i Josep Huguet. (A la imatge, d'esquerra a dreta, Blanca Palmada, Núria Basi, Josep Huguet i Josep Joan Moreso).

En el seu parlament, ja com a presidenta entrant del Consell Social, Núria Basi ha afirmat trobar-se davant d'un repte important a la seva trajectòria i ha destacat que "el nou càrrec per a mi representa adquirir una gran responsabilitat, però ho faig amb molta il·lusió, entusiasme i respecte. És un gran honor poder col·laborar amb tots vosaltres en el desenvolupament d'aquesta universitat, aportant la visió des de la societat. Us puc assegurar que m'esforçaré al màxim per aconseguir tots els reptes que ens proposem".

Després de tenir unes paraules de record per a la seva predecessora, Mercè Sala, Núria Basi s'ha mostrat satisfeta d'entrar a formar part de la UPF: "Tinc la gran sort de trobar una Universitat molt ben estructurada i dirigida. I estic molt satisfeta de poder disposar en el Consell d'un gran equip de professionals, amb els quals estic segura que podrem tirar endavant tots els importants projectes de futur perquè la UPF continuï gaudint d'aquest prestigi tan reconegut".

Finalment, Núria Basi s'ha mostrat disposada a començar la seva tasca de manera immediata i amb un diàleg franc i obert amb tota la comunitat: "Ara em toca a mi posar-me a treballar, adquirir tots els coneixements necessaris i visitar tots els centres i seus de la UPF. També m'agradaria parlar amb el màxim nombre de persones possible perquè em comuniquin les seves idees i opinions", ha afirmat.

El conseller Josep Huguet, en la seva intervenció, ha assegurat que el perfil de Núria Basi encaixa perfectament amb el que ha de tenir una presidenta del Consell Social del segle XXI, amb totes les aptituds, formació i experiència necessàries. Així, n'ha destacat els orígens relacionats amb la ciència (Núria Basi és llicenciada en Ciències Biològiques per la Universitat de Barcelona i va ocupar diferents càrrecs en empreses farmacèutiques, en contacte amb l'R+D), completats amb una forta vessant empresarial, ja que va dirigir una empresa tèxtil, que va fer reeixir mitjançant bones dosis de creativitat i innovació.

Josep Huguet ha conclòs la seva intervenció fent esment de la situació econòmica actual de recessió en un entorn globalitzat, de com les mancances actuals de l'economia poden convertir-se en nous reptes, i del paper que la universitat, l'empresa i l'administració han de jugar en aquest context.

> Altres e-notícies relacionades:

Núria Basi, nova presidenta del Consell Social de la UPF