Vés enrere Mònica Terribas, nova directora de Televisió de Catalunya

Mònica Terribas, nova directora de Televisió de Catalunya

La professora del Departament de Periodisme i de Comunicació Audiovisual de la UPF i directora i presentadora de l'informatiu de TV3 La nit al dia substitueix Francesc Escribano en el càrrec.
07.05.2008

Mònica Terribas, professora del Departament de Periodisme i de Comunicació Audiovisual de la UPF, ha estat nomenada avui nova directora de Televisió de Catalunya (TVC), a proposta de la directora general de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA), Rosa Cullell.

La designació ha estat ratificada per unanimitat pel consell de govern de la CCMA, ens del qual depenen les emisores de la Generalitat. Mònica Terribas, que edita i presenta el programa informatiu de TV3 La nit al dia des de l'any 2002, relleva en la direcció de la cadena pública el també periodista Francesc Escribano.

Mònica Terribas (Barcelona, 1968) és llicenciada en Ciències de la Informació per la Universitat Autònoma de Barcelona (1991) i doctora en Ciències de la Comunicació per la Universitat de Stirling (Escòcia) (1994). L'any 1993 es va incorporar a la UPF, on actualment imparteix docència en les assignatures Estructura de la Comunicació Social, als Estudis de Periodisme, i Transformacions programàtiques que afecten la informació, al Màster en innovació i qualitat televisives (de TV3).

La professora Mònica Terribas té una experiència consolidada en el mitjà televisiu, havent col·laborat en diversos programes de la televisió catalana, com ara La vida en un xip (1989-1991), Persones humanes (1994-1996), Un tomb per la vida (1993-1994) o Som i serem (1995-1996), entre d'altres. Ha estat mereixedora de diversos guardons, com ara el Premi Nacional de Cultura (2003) o el Ciutat de Barcelona de Televisió (2006).