Vés enrere Més de seixanta entitats es van donar cita a la UPFeina 2015

Més de seixanta entitats es van donar cita a la UPFeina 2015

L’onzena edició de la fira d’ocupació UPFeina va obrir les seves portes l'11 de novembre al campus de la Ciutadella amb la participació de 62 entitats i el patrocini de Cuatrecases Gonçalves Pereira, La Vanguardia i Unilever.
10.11.2015

L’onzena edició de la fira d’ocupació UPFeina va obrir les seves portes el dimecres 11 de novembre al campus de la Ciutadella. Enguany, la participació va augmentar fins a 62 entitats i, per primer cop, el nombre d’empreses participants va arribar a 51, sis més que l’any anterior. La Fira va comptar amb el patrocini de Cuatrecases Gonçalves Pereira, La Vanguardia i Unilever.

UPFeina 2014 al Campus de la CiutadellaEntre les noves empreses que van arribar per primera vegada a UPFeina hi van haver organitzacions d’àmbits molt diversos: el bufet d’advocats Rosaud Costats Duran (serveis jurídics), Roche Diagnostics (indústria química), Miguel Torres (indústria alimentària), Hartman (sector sanitari), Bugglegum (publicitat) i HP (tecnologia). També hi haurà empreses internacionals com First Derivates i KING.

Una altra novetat de l’edició d’aquest any va ser que per primera vegada va comptar amb la presència de cooperatives de Catalunya, amb la participació d’Aracoop. També, les institucions del tercer sector van tenir la seva representació amb l’ONG Make a Wish, que actualment ja té  estudiants en pràctiques de la Universitat.

L’objectiu de la Fira és oferir un canal de relació entre les empreses i els estudiants i graduats de la Universitat. Durant tot el dia, també es van organitzar tot un llistat d’activitats paral·leles. En aquest sentit, aquest any, degut a l’èxit de l’edició anterior, es va tornar a repetir l’elevator pitch, presentacions d’un minut i mig de durada per part de les empreses que va ajudar a aconseguir informació rellevant per als estudiants abans d’anar a contactar directament als estands.

L’speed-networking talent, entrevistes de curta durada entre empreses i estudiants o graduats, va ser una altra activitat destacada que per tercer any consecutiu va augmentar el nombre d’empreses participants fins a la xifra de 33.

Altres activitats dins del programa van ser Revisa el teu Currículum, en el que un professional va donar consells als estudiants sobre el seu currículum; el taller Suma competències per viure millor la teva aventura de futur!, que va proposar un recorregut per conèixer els nostres recursos personals i poder avançar amb els nostres objectius professionals, i Oportunitats a l’estranger, una sessió que va permetre saber quins són els programes i les beques que poden ajudar a internacionalitzar els estudis dels assistents.

A banda de la Fira, el Servei de Carreres ProfessionaIs ofereix durant tot el curs acadèmic el programa Skills UPF, un conjunt de tallers i sessions grupals per als estudiants o graduats que vulguin orientar la seva carrera professional.

Galeria d'imatges de la Fira UPFeina publicada a Flickr