Vés enrere Més de 860 estudiants internacionals s’han incorporat aquest primer trimestre a la Pompeu Fabra

Els joves, que pertanyen a 43 nacionalitats diferents, vénen a la Universitat vinculats a diversos programes d'intercanvi i a l'Education Abroad Programs, que n'acull 414.
28.09.2016

862 estudiants internacionals provinents de tots els continents han arribat a Barcelona aquest inici de curs 2016-2017 per fer una estada académica a la Univieristat Pompeu Fabra.

D'aquests, 448 estan vinculats a programes d’intercanvi, i vénen a través de programes Erasmus + (296) convenis bilaterals (90), Sistema d'Intercanvi entre Centres Universitaris Espanyols, SICUE ( 32) i visitants (30).

La resta, 414, segueixen l'Education Abroad Programs. Aquestes xifres són més altes que a l'inici del curs passat, quan els estudiants d’intercanvi van ser 415, mentre que els d'Education Abroad Programs van ser 330.

Els estudiants pertanyen a 43 nacionalitats diferents, i les representacions més nombroses són les dels Estats Units (405), Regne Unit (73), Itàlia (64), Alemanya (44), França (40) i Holanda (26). Com a novetat, és la primera vegada que la Universitat Pompeu Fabra ha rebut una estudiant d'Indonèsia, un país del sud-est asiàtic.

Les facultats de la UPF que reben més estudiants vinculats als programes d'intercanvi (sense tenir en compte els d'Education Abroad Programs, que tenen un programa fet a mida) són les de Ciències Econòmiques i Empresarials, amb 155; Traducció i Interpretació (80), Dret (76) i Comunicació (44).

Benvinguda institucional als nous estudiants

La Oficina de Mobilitat i Acollida (OMA), vinculada al Servei de Relacions Internacionals de la Universitat, va organitzar, entre el 19 i el 23 de setembre, diverses sessions d’orientació i de benvinguda amb múltiples activitats.

L’acte central va tenir lloc el 20 de setembre, i va anar a càrrec de Josep Ferrer, vicerector per a la Internacionalització de la Universitat i les Relacions Internacionals, i d’Antoni Luna, professor del Departament d’Humanitats, que va pronunciar una conferencia sobre la ciutat de Barcelona.

Sessions de presentació dels diferents serveis de la UPF, com ara el Voluntariat Lingüístic, el Servei d’Atenció a la Comunitat Universitària (SACU), Idiomes UPF, i sobre l’associació d’Estudiants ESN (Erasmus Students Network), juntament amb una visita guiada pel campus, van completar l’acte.