Vés enrere Més de 400 inscrits fan que el Campus Júnior UPF 2016 sigui un èxit

Més de 400 inscrits fan que el Campus Júnior UPF 2016 sigui un èxit

La quarta edició d’aquesta iniciativa docent que vol apropar els estudiants de secundària a la Universitat ja ha tancat quinze dels cursos programats durant el mes juliol, mentre que dos transcorreran el setembre.

29.07.2016

Durant l'estiu és freqüent veure pels espais i instal·lacions de la UPF estudiants al voltant dels 14-16 anys, participants de la quarta edició del Campus Júnior, un programa que vol acostar nois i noies de tercer i quart d’ESO i primer de batxillerat a la Universitat. I ho fa a través de cursos multidisciplinaris, d’una durada de cinc dies, que combinen la docència amb una part pràctica, experimental i lúdica.

L’edició 2016 de Campus Júnior ha tingut un gran èxit d’inscripcions, ja que en total, han estat 405 els estudiants matriculats als disset cursos que s’han portat (o es portaran) a terme, mentre que l’any passat van ser un total de 182 estudiants que van prendre part en les nou propostes que va incloure el programa. La mitjana d’ocupació dels cursos, que oferien un total de 30 places cadascun, ha estat del 75%, i un d’ells, el de Laboratori de Biologia Molecular, s’ha hagut de desdoblar.

Enguany el programa s’ha vinculat per primera vegada a l’àmbit de la responsabilitat social, i s’ha ampliat notablement l’oferta. Així, aquest juliol ja s’han fet cursos que tenen com a eix la iniciació a la llengua de signes catalana, l’apropament de les noies a les enginyeries i a la tecnologia, i la introducció al que significa aprendre a la universitat. Aquest darrer curs, titulat Universitat i tu, ha ofert als instituts un total de tretze beques de gratuïtat en la matrícula, que s’han completat amb vint beques més repartides per la resta de propostes.

Descobrir nous àmbits de coneixement

En el Campus Júnior, els participants poden descobrir àmbits de coneixement que sovint tenen poca cabuda en els plans d’estudis de secundària, i aprofitar les instal·lacions i els recursos dels campus. Susana Domingo, professora del Departament d’Economia i Empresa de la UPF, que ha impartit docència al curs “Com ser emprenedor: Aprèn a generar bones idees” (una novetat d’aquesta edició), afirma que ha vist els estudiants molt motivats i interessats.

La professora Domingo, responsable de l’àrea d’emprenedoria de la Unitat d'Innovació - UPF Business Schuttle, destaca l’actitud participativa de molts dels estudiants, que han omplert les trenta places disponibles: “Alguns d’ells procedeixen de famílies que tenen negocis, saben de què va, i es nota. Altres també venen per conèixer més la Pompeu Fabra”, afirma.

“Aquest tipus de cursos els pot ajudar a generar idees, ser creatius, tant en un futur dins l’àmbit de l’empresa com en la vida personal, i a més en aquestes edats. Hem pogut comprovar que els nois i noies tenen unes idees pures, gens esbiaixades: veuen molt clar tirar-les endavant!”, apunta.

Dos cursos sobre la relació entre cinema i fotografia, al setembre

Del total de l’oferta de Campus Júnior 2016, dos cursos transcorreran el proper mes de setembre, del 5 al 9. Es tracta de “Cinema i pensament. De la Caverna de Plató a Matrix”, impartit per Jacobo Zabalo, professor del Departament d’Humanitats. El curs pretén endinsar-se en el peculiar llenguatge del cinema a partir d’exemples clàssics i d’actualitat, per posar en relleu la fructífera retroalimentació d’aquest àmbit amb el pensament filosòfic.

L’altre és “Introduction to the spaces of the city and to their representations through photography”, un curs impartit en part en anglès per Antoni Luna, professor de Geografia del Departament d’Humanitats de la UPF, i Lourdes Delgado, docent del CITIM-UPCPresentar diferents paisatges de la ciutat de Barcelona més enllà de la visió històrica i del patrimoni artístic i cultural, i expressar aquests descobriments a través de la fotografia, és el seu objectiu.

Galeria d'imatges pertanyents a cinc dels cursos del Campus Júnior