Vés enrere Mercè Sala, nova presidenta del Consell Social de la UPF

Mercè Sala, nova presidenta del Consell Social de la UPF

12.04.2004

El Govern de la Generalitat ha aprovat avui, a proposta del consller del DURSI, el nomenament de Mercè Sala com a nova presidenta del Consell Social de la UPF. Sala substitueix en el càrrec a Joan Guitart, que ha presidit aquest organisme des del març de 1997.

Mercè Sala i Schnorkowski és economista. Actualment és presidenta de la Fundació Politècnica de Catalunya i consellera delegada de Temoinsa, empresa industrial de productes ferroviaris. També és presidenta del Saló Expodidàctica de la Fira de Barcelona i de la Xarxa de Barcelona Qualitat. Ha estat presidenta de RENFE i regidora a l'Ajuntament de Barcelona pel PSC.

La Llei d'Universitats de Catalunya (LUC) estableix que cada universitat té un Consell Social compost per quinze membres, dels quals sis pertanyen a la universitat i els altres nou són persones representatives de la societat catalana (3 nomenades pel Govern, 2 pel Parlament, 1 pels ens locals, 1 per les organitzacions sindicals, 1 per les organitzacions empresarials, i 1 exalumne).

A més de Mercè Sala, els dos representants que ha designat el Govern de la Generalitat al Consell Social de la UPF són: Conxa Oliu i Creus, directora de Col.lectius i Institucions, Agents i Banca Associada del Banc Sabadell i consellera de TecnoCredit SA., i Xavier Roig i Castelló, director general del grup Schlumberger i escriptor.

Els representants nomenats pel Parlament són: Raimon Martínez Fraile, consultor, i Jordi Bonet i Agustí, advocat. Rosa Sans Amenós ha estat proposada per la Comissió Obrera Nacional de Catalunya, i Maravillas Rojo, regidora d'Ocupació i Innovació de l'Ajuntament de Barcelona, representa els ens locals. Tots quatre ja eren membres de l'actual Consell Social. Resten pendents de nomenar el representant de les organitzacions empresarials i l'exalumne de la UPF, que serà designat per la nova presidenta.

Els sis membres del Consell Social que pertanyen al Consell de Govern de la Universitat són: la rectora, el secretari general i el gerent, que en són membres nats; i Carles Ramió, vicerector de Programació, Docència i Avaluació, i Montserrat Berenguer, en representació del professorat i del PAS, respectivament. La representació dels estudiants restà pendent de designar.