Gener
Octubre
Novembre
Desembre

Vés enrere Lliurament de premis del concurs "Reflexió i acció a favor de la igualtat de gènere. I tu? Ens dius la teva?"

L'acte, celebrat el 25 de novembre, va conicidir amb la celebració del Dia Internacional contra la Violència de Gènere, al qual la UPF es va afegir plenament.
25.11.2010

Un dels moments durant l'acte de lliurament dels guardonsLa primera edició del concurs " Reflexió i acció a favor de la igualtat de gènere. I tu? Ens dius la teva?", convocat per la UPF amb l'objectiu de sensibilitzar i implicar la comunitat universitària envers l'eliminació de la discriminació per raons de gènere i qualsevol actitud o comportament sexista, ja ha arribat al seu desenllaç.

I ho ha fet amb un acte de lliurament de guardons, presidit per Emma Rodero, vicerectora d'Estudiants, que va tenir lloc el 25 de novembre al migdia, a la sala de graus Albert Calsamiglia (40.035) del campus de la Ciutadella.

El concurs, adreçat a tots els membres de la comunitat universitària i organitzat per UPF Igualtat, ha inclòs dues modalitats: d'una banda, reflexions sobre l'educació i les bones pràctiques en favor de la igualtat de gènere a la UPF, i de l'altra, projectes d'accions que es puguin dur a terme en la UPF favor de la igualtat de gènere.

En la primera modalitat (acció), la guanyadora ha estat Laura Panadès Estruch, estudiant del màster oficial en Ciències Jurídiques, pel treball "Camins oberts en la igualtat de gènere. Objectius assolits? Deures pendents?". En la segona modalitat (reflexió), la guardonada ha estat Georgina Pérez Bravo, estudiant de quart curs de Dret, pel projecte "Igualtat de tracte no és igualtat d'oportunitats". Els premis per a cada modalitat han consistit, respectivament, en una tarja regal per valor de 100 i 300 euros.

El jurat del premi va estar presidit per la vicerectora d'Estudiants Emma Rodero, i format per Ulises Rey, estudiant de Biologia; Ester Rocabayera, membre del personal d'administració i serveis; i els professors José Fernández Cavia (Departament de Comunicació) i Chelo Chacartegui (Departament de Dret). Júlia Garrusta, agent d'Igualtat de la UPF, va exercir de secretària.

25 de novembre: Dia Internacional contra la Violència de Gènere

logo_diadaEl lliurament d'aquests premis va coincidir amb la celebració del Dia Internacional contra la Violència de Gènere, a la qual la UPF es va afegir plenament. A Catalunya, per commemorar la diada, cada any es llegeix un manifest elaborat per diferents entitats de la societat civil.

El 25 de novembre va ser declarat Dia Internacional contra la Violència envers les Dones en la primera trobada feminista de Llatinoamèrica, celebrada a Bogotà el Juliol de 1981. En aquesta trobada les dones van denunciar la violència de gènere en tots els àmbits de la societat, els maltractaments i els assassinats en la llar, les violacions, l'assetjament sexual i la violència en general cap a les dones, inclosa la tortura i els abusos soferts per presoneres polítiques.

Es va escollir aquest dia (al qual l'ONU va donar caràcter oficial l'any 1999) per a no oblidar l'assassinat de les germanes Mirabal, tres activistes assassinades el 1960 a mans de la policia secreta del General Trujillo, a la República Dominicana.