Vés enrere La UPF torna a encapçalar el rànquing de productivitat científica de les universitats espanyoles

La Universitat es manté al capdavant d’aquesta classificació des del 2009. El rànquing avalua els articles publicats, els trams de recerca, els projectes I+D concedits pel Ministeri, les beques de formació per al professorat, la qualitat dels doctorats, les tesis doctorals i les patents.

26.01.2016

Investigadors de la Universitat de Granada han fet públic el "Ranking 2013 en producció i productivitat en recerca de les universitats públiques espanyoles", una classificació que elaboren des del 2008 i on la UPF consta com la universitat més productiva de l’Estat des del 2009.

Taula 1. Evolució dels resultats de la UPF en el rànquing de productivitat de les universitats espanyoles.

PRODUCTIVITAT GLOBAL

Articles al JRC

Trams de recerca

Projectes I+D

Tesis doctorals

Beques FPU

Doctorats de qualitat

Patents

NC: No consta. Aquest indicador es va incorporar al 2009.

El rànquing es realitza en base a set indicadors:

• Articles publicats en revistes indexades al Journal Citation Reports (JCR)
  • Trams de recerca
  • Projectes I+D concedits a les convocatòries del Ministeri
  • Tesis doctorals
  • Beques FPU
  • Doctorats amb menció cap a l'excel·lència
  • Patents (registrades i en explotació)

En funció dels resultats que cada universitat obté en aquests indicadors, s’elaboren dues classificacions generals que ordenen les institucions en funció de la seva producció (nombre total) i productivitat (relativitzant aquesta segons el nombre de professors funcionaris). De fet, a les primeres edicions del rànquing, únicament s’analitzava la productivitat de les institucions; la perspectiva d’incloure també el volum total es va incorporar el 2010.

Les diferents edicions del rànquing, coordinat pel professor Gualberto Buela-Casal, de la Universitat de Granada, es poden consultar a la web del grup de recerca.