Gener
Octubre
Novembre
Desembre

Vés enrere La UPF se suma a la celebració del Dia Internacional de la Dona i la Nena en la Ciència

Serà a través d'una jornada oberta amb tallers organitzada pel Departament de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions. Tindrà lloc el proper dissabte 11 de febrer al campus del Poblenou. També es farà el lliurament de premis del concurs Wisibilízalas.

09.02.2017

L’Assemblea General de la Nacions Unides va proclamar l’11 de febrer el Dia Internacional de la Dona i la Nena en la Ciència. La Universitat s’hi suma enguany a través del Departament de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (DTIC) i el Civil Lab Barcelona, amb una jornada el proper dissabte que vol acostar el món de l’enginyeria i la tecnologia a nenes i dones.

La trobada, que té el suport d’Edukative, Gamifica’t, MujeresTech, Intelygenz i el consolat dels Estats Units, comptarà amb un programa de tallers gratuïts per a nenes a partir de quatre anys, dones i famílies, i el lliurament de premis del concurs Wisibilízalas.

Entre els tallers programats n’hi ha, entre d’altres, sobre creació sonora amb membres de Phonos, impressió 3D amb investigadors del grup de recerca Simbiosys, o Design thinking a càrrec d’Intelygenz i MujeresTech.

Wisibilízalas, lluitant contra els estereotips

El concurs promogut pel DTIC amb el suport de Wikimujeres, té com a objectiu trencar les barreres que encara associen ciència i tecnologia al gènere masculí. Adreçat a grups d’estudiants de secundària, d’entre 12 i 18 anys, ha potenciat la visibilització de dones que treballen en el sector de les Tecnologies de la Informació i les Comunicacions a través de pàgines web creades pels propis participants.

Han elaborat perfils de dones que en l'actualitat estan contribuint al desenvolupament de les tecnologies de la informació i de les comunicacions a Espanya.

Aquesta acció vol generar reflexió sobre l'impacte de les dones en l’àmbit científic i tecnològic al nostre país, i ajudar a crear referents femenins amb qui es puguin fixar les més joves.

En total, hi han pres part 20 equips procedents de 8 comunitats autònomes diferents. El proper 11 de febrer es farà el lliurament de premis entre els quatre grups d’estudiants que han arribat a la final:

• Alceda People, de l’IES Vega de Toranzo d’Alceda (Cantàbria)
  • Brion2, de l’IES de Brión (A Coruña)
  • Wisibigorgs, de l'IES Gorgs de Cerdanyola del Vallès (Barcelona)
  • MaristasAlicante2, del col·legi Sagrado Corazón HH. Maristas (Alacant).

Els premis del concurs, que inclouen impressores 3D per als millors equips, han rebut el suport del Consell Social de la UPF, Google, Schibsted Media Group, Zurich Technology Delivery Center i Eurecat, i la col·laboració de la revista Principia i Ultra-Labs.

L’organització de la jornada forma part de les activitats al voltant de l'Estratègia en Gènere i TIC promoguda pel Programa d'Investigació Estratègica Maria de Maeztu en l'extracció de coneixement basat en dades, del Departament de Tecnologies de la Informació i de les Comunicacions (DTIC) de la UPF.