Vés enrere La UPF presenta els indicadors de qualitat més potents en activitat científica segons l’estudi “La Universidad Española en Cifras 2019-2020” publicat per la CRUE

En aquest informe de Crue Univesidades Españolas, la UPF lidera de manera destacada la mitjana anual de recursos d'R+D+I captats per professor permanent durant el període 2010-2021, amb 60.794 euros. També està al capdavant de la mitjana anual de tesis llegides per professor permanent (2010-2019).

18.04.2023

La Conferència de Rectors de les Universitats Espanyoles (Crue Universidades Españolas) ha publicat recentment una nova edició del seu informe “La Universidad Española en Cifras (UEC)”, amb informació del curs acadèmic 2019-2020.

En el seu apartat referent a “Posicionament de l’activitat científica de les universitats del Sistema Universitari Espanyol (SUE)”, el treball assenyala que “La Universitat Pompeu Fabra presenta els indicadors de qualitat més potents”, juntament amb la Universitat Autònoma de Barcelona i la Universitat Autònoma de Madrid.

El document, que inclou un total de set capítols, ofereix una detallada anàlisi de l'impacte que va tenir la pandèmia en l'activitat universitària i un diagnòstic exhaustiu del SUE, recolzat en més de 200 quadres de dades sobre oferta i demanda, rendiment de la formació universitària, ocupabilitat i qualitat de l'ocupació, qualitat de la recerca, contribució a la innovació competitiva del sistema productiu i finançament i despesa universitària.

La UPF lidera diversos indicadors pel que fa a l’activitat d’R+D+I

Dins el quadre de dades i indicadors d’activitat de recerca, desenvolupament i innovació (R+D+I) de les universitats públiques i privades espanyoles, la UPF lidera de manera destacada la mitjana anual de recursos R+D+I captats per professor permanent durant el període 2010-2021, amb 60.794 euros.

Un altre indicador en què també sobresurt la Pompeu Fabra és el de mitjana anual de tesis doctorals llegides per professor permanent durant el període 2010-2019, amb una xifra de 0,4, en què la UPF comparteix el primer lloc amb les universitats Autònoma de Barcelona i Autònoma de Madrid.

D’altra banda, la UPF se situa en segona posició quant a la mitjana de producció científica anual per professor permanent, amb un 2,6%, i en percentatge de publicacions en el Top 3 de revistes de cada àmbit científic, amb un 13%. Pel que fa a percentatge de publicacions en el primer quartil en revistes científiques, amb un 59%, la UPF ocupa la quarta posició (en tots aquest casos, el període de referència és el de 2010-2019).

Un estudi sobre tots els vectors que conformen el Sistema Universitari Espanyol

La Universidad Española en Cifras (UEC), que en la seva darrera edició (la 13a) està dirigida per Juan Hernández Armenteros (Universitat de Jaén) i José Antonio Pérez García (Universitat Politècnica de València), és el resultat de l'anàlisi anual de la informació facilitada per les universitats a la CRUE, que cobreix gairebé tots els vectors fonamentals propis l'àmbit universitari, i mostra un panorama basat en evidències sobre les condicions, l'activitat i els resultats que ofereix el SUE a la societat espanyola.

L'objectiu d'UEC, en aquesta ocasió, és triple: proporcionar informació a les institucions per al coneixement intern de cada universitat, que és útil per comparar l'activitat i els resultats institucionals, acadèmics i de gestió amb la resta del SUE; analitzar de forma dinàmica l'evolució de la demanda, l'oferta, els recursos i els resultats del SUE en comparació amb altres edicions d'aquest informe, així com amb altres dades nacionals i internacionals disponibles; i finalment, aportar una base informativa rigorosa que dóna suport al principi de transparència institucional i de rendició de comptes de les universitats amb la societat.

Notícia publicada per:

Oficina de Comunicació