Vés enrere La UPF ha obtingut 36 medalles en les competicions interuniversitàries durant el curs esportiu 2014-2015

S'han repartit entre els campionats d'Espanya (7) i Catalunya (29), en una temporada en què ha destacat la continuïtat dels èxits de l'equip de futbol sala femení, de la taekwondista Judith Baeta i de la golfista Marta Trillo.
28.05.2015

Els golfistes Marta Trillo i Gonzalo AchaLa UPF (incloent els centres adscrits a la Universitat) tanca la temporada esportiva 2014-2015 amb un balanç molt positiu quant a resultats aconseguits, ja que ha obtingut un total de set medalles als Campionats d'Espanya Universitaris i 29 als campionats de Catalunya.

En l'apartat de medalles guanyades a escala estatal, l'equip d'handbol platja femení, entrenat per Pau Roca, ha guanyat la medalla de bronze en el Campionat d'Espanya Universitari celebrat a Fuengirola.

En esports individuals, destaquen les bones actuacions de Judith Baeta, que va revalidar l'or en taekwondo (menys de 53 Kg) en el campionat celebrat a Los Alcázares, i de la golfista Marta Trillo, que va aconseguir la medalla d'argent al torneig celebrat a Antequera, un resultat que millora el bronze que va aconseguir el curs 2013-2014. En aquest campionat, Marta Trillo també va guanyar l'argent en la modalitat d'equips, acompanyat per Gonzalo Acha.

La medalles restants han estat per als esportistes Alejandro Juárez (argent en taekwondo, en menys 54 Kg) i Lara Lucas (bàdminton) i Guillem Valls (atletisme, en 400 m), que van guanyar el bronze.

La UPF, la universitat amb més participació en els campionats catalans

Equip femení de futbol salaJa situats als Campionats de Catalunya Universitaris, la UPF enguany hi ha pres part amb un total de disset equips, i s'ha convertit en la universitat catalana amb més participació.

Dos equips femenins han mantingut l'alt nivell de les darreres temporades: l'equip de futbol sala, entrenat per Patrícia Gimeno, que en el campionat celebrat a Sant Cugat va aconseguir la primera posició (és el tercer títol en els darrers tres anys) i l'equip de futbol platja, que va obtenir la victòria per segon any consecutiu.

Completen el medaller els equips d' Ultimate Frisbee, handbol platja femení i bàsquet 3x3 masculí, tots ells amb la medalla d'argent.

Com a novetat d'aquest curs, el 8 de març es va disputar a la zona del Fòrum la primera edició de la cursa Unirun, organitzada per Esport Català Universitari (ECU), amb la participació de les dotze universitats catalanes, i en la qual la UPF va ocupar el tercer lloc en la classificació general per universitats.

Alejandro Juárez, Judith Baeta (medallistes en taekwondo) i Naiara Rubio, ex-alumna i delegadaSi ens centrem en la competició individual a escala catalana, han pujat al lloc més alt del podi Pau Vergés (marató), Marta Trillo (golf), Noelia Ferruz (cursa de muntanya), Tomàs Morales i Pablo Lorenzo (judo) i Noelí Reguart, en natació (50 metres lliures).

A més, els esportistes de la UPF han aconseguit medalles d'argent en taekwondo (3), tenis taula (2), tennis (1), vòlei platja (1), natació (1) i de bronze en karate (1), escacs (1), bàdminton (1) i natació (3).

Lligues universitàries i clausura d'Aula d'Esport

Aquest curs 2014-2015 s'han consolidat les lligues universitàries, una competició que disputen equips de cinc universitats de l'àrea de Barcelona.

La UPF, sota la coordinació de la secció d'Esports del Servei d'Atenció a la Comunitat Universitària (SACU), hi ha competit en les modalitats de bàsquet i futbol sala femení i rubgy i futbol -7 masculí, aquesta darrera amb la participació de setze equips.

Equip de handbol platja femení, medalla de bronze al Campionat d'EspanyaD'altra banda, el cicle Aula d'Esport es troba a la recta final del curs i organitza la seva cinquena i darrera sessió, sota el títol "Passat, present i futur d'una marca esportiva. El cas Munich".

La sessió anirà a càrrec de Xavier Berneda, conseller delegat de Bern2Run (Munich) i tindrà lloc el dimarts 2 de juny, a les 13.30 hores, a l'aula 40.004 de l'edifici Roger de Llúria del campus de la Ciutadella.