Vés enrere La UPF es manté en posicions destacades dins de l'U-Multirank

La UPF es manté en posicions destacades dins de l'U-Multirank

Si fem una cerca a través d'un criteri ampli, la Universitat ocupa la primera posició de l'Estat espanyol i la dotzena a escala europea, en l'edició 2016 d'aquesta eina multidimensional elaborada per la UE.
19.04.2016

La Unió Europea ha presentat recentment la tercera edició de l' U-Multirankuna eina multidimensional per avaluar l'activitat de les universitats, creada el 2014 amb l'objectiu d'allunyar-se dels rànquings i les llistes de classificacions "tancades" dels centres d'ensenyament superior.

En aquesta tercera edició, si fem la cerca amb un criteri ampli -universitats de la Unió Europea que imparteixen titulacions de grau, màster i doctorat- i sense modificar els indicadors que, per defecte, ja figuren en l'eina, d'un total de 625 universitats, la UPF ocupa la dotzena posició en l'àmbit europeu, i és també la primera espanyola.

Les principals novetats del rànquing respecte a l’edició de l’any passat, i que posen més en valor la posició de la UPF, són l'augment del nombre d’institucions analitzades (passa de 1.200 a 1.300); l'increment de les disciplines estudiades (de set a tretze); la inclusió per primera vegada de disciplines de l’àmbit de les ciències socials, com són història, sociologia i treball social/benestar, i la major quantitat de països representats (de 82 a 93).

Una eina que permet fer cerques a mida de l’usuari

La particularitat de l'U-Multirank és que permet a l'usuari escollir sota quins paràmetres elabora la seva tria. Així, per exemple, es poden triar les universitats en funció de la seva mida (petita, mitjana, gran); del tipus de títols que imparteixen (grau, màster, doctorat); del nivell d'ingressos que destinen a la recerca; de la seva procedència (filtrant per continent, país o regió), etc.

L'usuari pot escollir fins a dotze indicadors diferents i l'eina fa la cerca de manera automàtica únicament entre les universitats que reuneixen aquests requisits.

Posteriorment, l'aplicació avalua l'activitat de les institucions escollides en funció de cinc dimensions (docència, recerca, transferència, internacionalització i implicació regional) i fins a 31 indicadors, que l'usuari també pot triar.

D'altra banda, l'eina permet consultar els resultats de tres maneres diferents. L'opció "estudiants" permet localitzar una universitat d'acord amb els interessos de l'usuari; l'opció "comparar" permet veure la comparativa de dues o més universitats també en funció dels interessos de l'usuari i, finalment, l'opció "D'un cop d'ull" permet consultar el perfil d'una universitat (perfil de la UPF).