Vés enrere La UPF col·labora amb l'ACUP i l'Obra Social "La Caixa" per fomentar la comunicació dels projectes d'investigació del programa RecerCaixa

En virtut d'un conveni signat entre aquestes entitats, l'Observatori de la Comunicació Científica impulsarà la participació social i la difusió pública del coneixement generat en els projectes finançats per RecerCaixa.
01.07.2013

Logo de l'OCC-UPFLa Universitat Pompeu Fabra ha signat un conveni de col·laboració amb l'Associació Catalana d'Universitats Públiques (ACUP) i l'Obra Social "la Caixa" per tal que l'Observatori de la Comunicació Científica (OCC-UPF) coordini les activitats de comunicació derivades dels projectes de recerca inclosos dins del programa de suport a la investigació RecerCaixa. Aquest programa és una iniciativa conjunta de l' ACUP i l'Obra Social "la Caixa" que té per objectiu impulsar la recerca d'excel·lència.

Els principals objectius de les accions de comunicació previstes en aquest conveni són la difusió pública del coneixement generat en els projectes finançats per RecerCaixa, així com el foment de la participació social en la reflexió sobre el paper de la recerca com a eina de suport i element transformador, ja que el programa pretén apropar la ciència i el procés d'investigació a la ciutadania, fent-la partícip dels avenços i dels beneficis socials que comporta.

1,7 milions d'euros dedicats a la recerca el 2012, bona part en qüestions socials

Logo del programa RecerCaixaDes de la primera convocatòria pública, l'any 2010, RecerCaixa concedeix anualment ajuts econòmics i suport general a diversos projectes de recerca a Catalunya centrats en aspectes tant rellevants per a la societat com ara l'educació, la inclusió social, la cultura, la discapacitat, la immigració, la ocupació i la salut pública. En conjunt, i fins a la convocatòria del 2012, s'han presentat 1.123 sol·licituds de 120 institucions. Actualment, ja són 68 els projectes que s'estan desenvolupant gràcies a aquest programa.

L'import total anual dels ajuts s'ha anat incrementant progressivament, i ha passat de 1'4 milions d'euros en el 2010 a 1,7 milions d'euros en el 2012. Aquesta xifra és molt significativa per a la recerca a Catalunya, especialment si considerem que molts dels ajuts es destinen a qüestions socials, les quals no solen ocupar posicions prioritàries en altres programes de recerca.

Des de la seva constitució l'any 1994, l'Observatori de la Comunicació Científica (OCC-UPF) ha estat un centre pioner i singular en la comunicació pública de la ciència i en particular en la comunicació de la recerca de les universitats catalanes, fomentant el seu reconeixement per part de la ciutadania.