Vés enrere La UPF, 12a universitat jove del món en ciències de la vida segons ‘Nature’

La UPF, 12a universitat jove del món en ciències de la vida segons ‘Nature’

La Universitat se situa en la posició 62 del Young Universities Nature Index 2019, un suplement de la revista Nature que avalua els resultats de la investigació en ciències naturals de les universitats amb menys de 50 anys. Específicament en ciències de la vida, la UPF escala fins a la posició dotzena del món.

29.10.2019

La UPF és la 62 millor universitat jove del món en ciències naturals segons el Young Universities Nature Index 2019, un suplement de la revista Nature que avalua els resultats de la investigació en aquest àmbit de les millors universitats amb menys de 50 anys. El rànquing també presenta els resultats per camps (química, ciències de la terra i el medi ambient, ciències de la vida i ciències físiques) i, específicament en ciències de la vida, la UPF escala fins a la posició dotzena del món, cinquena a Europa i primera espanyola.

El Nature Index, que es va començar a publicar l’any 2013, és una base de dades amb informació sobre l’afiliació d’autors recollida a partir dels articles de recerca publicats en una selecció de 82 revistes científiques d’alta qualitat pertanyents als camps esmentats. Aquesta edició és la primera que s’ha centrat en universitats joves.

Aquest index, que proporciona informació sobre els resultats de recerca de qualitat a nivell institucional, realitza el recompte d'articles de dues maneres. D’una banda, mitjançant la Quantitat d’Articles (AC), es compten els articles recollits al Nature Index als qual consta, com a mínim, un investigador de la institució. Per tant, un mateix article pot contribuir a l’AC de diferents institucions.

Per a tenir una idea de la contribució d'una institució a un article, i per a garantir que no es comptin més d'una vegada, s'utilitza el Recompte Fraccional (FC), que té en compte la proporció d'autoria en cada article. L'FC total disponible per article és 1, que es comparteix entre tots els autors. Per exemple, en un article amb 10 autors cadascun rep un FC de 0.1. Per als autors afiliats a més d'una institució, l'FC de l'autor individual es divideix en parts iguals entre aquestes institucions.

El cercador dóna la possibilitat de seleccionar el mètode de recompte dels articles, obtenint diferents classificacions (els resultats de la UPF són amb recompte fraccionat). L’objectiu dels seus editors és que esdevingui una de les mètriques per avaluar l’excel·lència investigadora i el rendiment institucional en aquest camp.

Als primers llocs de la classificació es troben la University of Chinese Academy of Sciences (Xina), la Nanyang Technological University (Singapur) i el Swiss Federal institute of Technology Lausanne (Suïssa).

Més informació:

Top 100 young universities