Vés enrere La UPF, 12a. millor universitat del món entre les de menys de 50 anys

La UPF, 12a. millor universitat del món entre les de menys de 50 anys

La Universitat acollirà la cimera anual d'universitats joves que organitza Times Higher Education el 2016 com a part de les seves activitats del 25è. aniversari.
28.04.2015

La revista Times Higher Education (THE), que elabora un dels rànquings universitaris de més prestigi i influència mundials, ha publicat la quarta edició del rànquing "100 Under 50", una llista de les cent primeres universitats de tot el món de menys de 50 anys d'antiguitat. En aquesta edició del rànquing la UPF s'ha situat com la 12a. millor universitat jove del món, la 5a. d'Europa i la 1a. espanyola, i ha millorat la seva posició amb relació a l'edició anterior (taula 1).

Taula 1. Evolució de la posició de la UPF en el rànquing "100 Under 50" de Times Higher Education

2015 2014 2013
Espanya Europa Món Espanya Europa Món Espanya Europa Món
1a. 5a. 12a. 1a. 7a. 13a. 2a. 13a. 25a.

Font: elaboració pròpia

La taula 2 mostra els resultats del rànquing de les universitats menors de cinquanta anys.

Taula 2. Llista de les 15 millors universitats joves segons el rànquing de Times Higher Education

Classificació 2015 Any de fundació Institució País / Regió
1a. 1969 Escola Politècnica Federal de Lausana Suïssa
2a. 1986 Universitat Pohang de Ciència i Tecnologia Corea del Sud
3a. 1971 Institut Avançat de Ciència i Tecnologia (KAIST)
Corea del Sud
4a. 1991 Universitat de Ciència i Tecnologia de Hong Kong Hong Kong
5a. 1991 Universitat Tecnològica de Nanyang Singapur
6a. 1976 Universitat de Maastricht Països Baixos
7a. 1965 Universitat de Califòrnia, Irvine Estats Units
8a. 1965 Universitat de Califòrnia, Santa Cruz Estats Units
9a. 1965 Universitat de Warwick Regne Unit
10a. 1971 Universitat de París-Sud França
11a. 1971 Universitat Pierre i Marie Curie França
12a. 1990 Universitat Pompeu Fabra Espanya
13a. 1996 Universitat Sabanci Turquia
14a. 1984 Universitat de la Ciutat de Hong Kong Hong Kong
15a. 1967 Universitat d'Ulm Alemanya

Font: Times Higher Education 2015

Els resultats del rànquing s'han fet públics durant la Cimera d'Universitats Joves, que enguany ha tingut lloc a la Dublin City University. Durant la jornada, Phil Baty, l'editor del rànquing, també ha anunciat que la UPF serà la seu de la propera cimera, que es farà a Barcelona els dies 6 i 7 d'abril del 2016.

La cloenda de la cimera d'enguany compta amb la participació del rector de la UPF, Jaume Casals, qui ha valorat molt positivament el fet d'acollir la cimera el 2016: "La realització d'aquesta cimera no només contribuirà a projectar internacionalment la UPF, sinó que és també una excel·lent oportunitat per augmentar el grau de consciència col·lectiva i millorar la percepció ciutadana sobre la missió que, veritablement, tenim entre mans en una universitat com la nostra i, en general, a les universitats de menor edat. La cimera ha d'esdevenir un espai perquè aquestes institucions puguem debatre sobre els reptes i oportunitats que haurem d'encarar en els propers anys".

L'organització d'aquesta activitat a la UPF s'emmarca en la celebració del 25è. aniversari de la Universitat, en el marc del qual durant el curs 2015-2016 hi haurà un ampli ventall d'activitats al voltant de tres eixos d'especial rellevància per al futur de la UPF: la internacionalització, els antics alumnes i la presentació pública del Pla Estratègic.

Sis universitats espanyoles en el rànquing

Per països, Austràlia és el que situa més universitats en el Top 100 d'universitats joves (16), seguit de prop pel Regne Unit (15) i, a més distància, per Alemanya (7), els Estats Units (7), Espanya (6) i França (5).

Les sis universitats espanyoles més ben classificades són, per aquest ordre, la UPF (12a. posició en el rànquing mundial). la Universitat Autònoma de Barcelona (29a.), la Universitat Autònoma de Madrid (46a.), la Universitat Rovira i Virgili (80a.), la Universitat de Vigo (88a.) i la Politècnica de València (97a).

Altres e-notícies relacionades