Vés enrere La promoció 2010-2016 del grau conjunt en Medicina UPF-UAB celebra el Jurament Hipocràtic

L’acte va estar presidit per Joaquim Gea i José Antonio Pereira, degà i vicedegà respectivament de la Facultat de Ciències de la Salut i de la Vida de la UPF; Manel Armengol, degà de la Facultat de Medicina de la UAB; Ramón Pujol, responsable de docència del Parc de Salut Mar, i Antonio Mur, coordinador de la Unitat Docent del Parc de Salut Mar de la UAB.
13.06.2016

Jurament Hipocràtic Medicina UPF-UABEl dissabte 11 de juny al matí va tenir lloc, als jardins de l'Hospital del Mar de Barcelona, l'acte de Jurament Hipocràtic de la tercera promoció (2010-2016) del grau en Medicina, una titulació conjunta entre les universitats Pompeu Fabra (UPF) i Autònoma de Barcelona (UAB).

L'acte va ser presidit per Manel Armengol, degà de la Facultat de Medicina de la UAB; Joaquim GeaJosé Antonio Pereira, degà i vicedegà, respectivament, de la Facultat de Ciències de la Salut i de la Vida de la UPF, el responsable de docència del Parc de Salut MarRamón Pujol, i Antonio Mur, coordinador de la Unitat Docent del Parc de Salut Mar de la UAB.

Lucas Ilzarbe, professor del Departament de Medicina de la UAB, va ser l'encarregat de presentar i conduir l'acte de Jurament Hipocràtic de la tercera promoció, formada per 60 graduats en Medicina per la UPF i la UAB, sis més que en la segona i catorze més que en la primera graduació.

La promoció mèdica 2010-2016 va decidir nomenar padrí Jordi Pérez, professor del Departament de Ciències Experimentals i de la Salut de la UPF (DCEXS).  El seu parlament, durant el qual va donar un seguit de consells als futurs metges, va precedir la part de la imposició de les beques i el lliurament d'obsequis.

A mesura que Lucas Ilzarbe va anar cridant els estudiants de sisè curs, Jordi Pérez els va anar imposant les beques (bandes). Seguidament, cada graduat va rebre del seu padrí (escollit personalment) el Jurament Hipocràtic i el llibre Un estilo de vida y otros discursos, de sir W. Osler, una gentilesa de la Fundació Lilly.

Al tram final de l'acte, el padrí de la cerimònia va fer la lectura del Jurament Hipocràtic, acompanyat pels nous metges.

Jurament Hipocràtic Medicina UPF-UABA continuació, en representació dels graduats, van intervenir Andrea Sureda i Yasmina Cruz; es va procedir al lliurament per part dels estudiants d'una placa al padrí  i orles als degans de la UAB i de la UPF; i finalment, els representants institucionals van pronunciar el seu parlament.

La titulació de Medicina (UPF-UAB) suposa la primera experiència de grau compartit a Espanya. Aquests estudis s’ofereixen des de l’any 2008 i el seu ensenyament s’ubica a l'entorn biosanitari del Parc de Salut Mar, un espai únic que aglutina equipaments de referència com l'Hospital del Mar, la Facultat de Ciències de la Salut i de la Vida de la UPF o la Unitat Docent del Parc de Salut Mar de la Facultat de Medicina de la UAB.

El passat mes de març, 53 graduats de la segona promoció del grau en Medicina (UPF-UAB) es van presentar a l'examen de Metges Interns Residents (MIR). D'aquests, i d'entre un total de més de 11.000 candidats, quasi el 50% es va situar en el primer quartil (entre els 2.807 millor puntuats), quedant 3 d’ells entre els cuarenta millor puntuats: Eduard Ródenas (17è.), Ferran Olmos (27è.) y Berta Caballol (34a.).