Vés enrere La Pompeu Fabra, primera universitat de l'estat acreditada pel Forum on Education Abroad

El reconeixement engloba tots els programes inclosos en l'Education Abroad Program de la Universitat, que veu certificada la seva qualitat acadèmica i docent i es converteix en un referent a Europa.
25.11.2016

L’Education Abroad Program (EAP), el Programa d’Ensenyament a l’Estranger de la Universitat Pompeu Fabra, ha obtingut l’acreditació de qualitat del Forum on Education Abroad, una associació nord-americana sense ànim de lucre que vetlla per la qualitat i les bones practiques en aquest àmbit.

El reconeixement engloba tots els programes acadèmics de l’EAP de la Universitat: Hispanic and European Studies (HESP), Legal Studies, Global Health, STEM, International Business (ESCI), International Relations (IBEI), Experiential Learning, i la UPF Barcelona Summer School, així com els diversos projectes a mida que s’hi desenvolupen cada any per a universitats estrangeres.

Gairebé tretze anys després de la seva fundació, l’Education Abroad Program de la UPF ha crescut en nombre d’estudiants però també en la diversificació i enriquiment de l’oferta acadèmica, que ara abasta totes les àrees de coneixement de la Universitat i compta amb professorat de totes elles.

L’acreditació obtinguda confirma que la qualitat acadèmica i docent dels programes de l’EAP i de la gestió que se’n fa compleixen amb les bones pràctiques del sector, i constitueix un reconeixement extern i objectiu que se suma a la confiança de les institucions que ens confien els seus estudiants.

Amb el reconeixement del Quality Improvement Program del Forum on Education Abroad, l’EAP de la UPF esdevé el primer (i ara per ara, l’únic) programa de tota Espanya en obtenir aquesta distinció de qualitat. A més, es consolida com un programa de referència a Europa, juntament amb la University of Limerick i la Freie Universität Berlin, que també comparteixen la mateixa distinció.

El Forum on Education Abroad, del qual la UPF és membre, inclou centres i universitats dels EUA i d’arreu del món, consorcis, agències, organitzacions de proveïdors i fundacions. La seva activitat se centra en el desenvolupament i aplicació de les normes de bones pràctiques de qualitat educativa en benefici dels estudiants implicats, i ofereix programes i recursos educatius als seus membres.