Vés enrere La Hackathon d’EUTOPIA desafiarà estudiants de la UPF per trobar solucions a problemes reals

Un grup de quatre estudiants de la UPF treballaran en equip, al mateix moment que cinc grups més de les diferents universitats de l’aliança, entre el 23 i el 25 de febrer per resoldre problemes reals al voltant de la contractació innovadora dins la licitació pública.

17.02.2022

Com a part de l’Open Innovation Challenge, l’aliança EUTOPIA celebrarà entre les 6 universitats sòcies, l’EUTOPIA Placemaking Challenge programme Hackaton. L’esdeveniment tindrà lloc entre el 23 i el 25 de febrer de manera simultània a les diferents seus de les universitats participants. En el cas de la UPF, es portarà a terme a l’Àrea Tallers del campus del Poblenou.

La temàtica del repte serà la contractació innovadora dins la distribució coordinada de béns. Aquest esdeveniment s’emmarca dins el Working Package 4 d’EUTOPIA, liderat per la UPF i que té com a títol Place-making, el qual té com a missió generar enllaços i connexions amb el territori.

En un format híbrid, sis equips de les universitats de Warwick, Cergy Paris, Gothenburg, Ljubljana, Vrije de Brussel·les i Pompeu Fabra, es reuniran de forma presencial a les seves respectives universitats.  Els estudiants entraran en contacte amb els contractants, amb qui s’entrevistaran en línia, i la seva tasca consistirà en presentar un escenari ideal i creatiu de com pot ser la societat a través de les idees i perspectives que es creïn en relació amb la contractació pública. Després de la Hackathon, els responsables de les adquisicions analitzaran el material, i l’utilitzaran com a inspiració per a les properes adquisicions.

Anais Tarrago, directora de la Fundació Universitat Pompeu Fabra i dinamitzadora del grup de la UPF que participarà a la Hackathon, explica que aquest esdeveniment suposarà “una oportunitat de treballar amb reptes reals i trobar solucions reals per poder treballar-ne amb els licitadors i agents de mercats que existeixen en l’actualitat, i fer-ho de manera ràpida, creativa i en equip”. “El que farem”, afegeix, “serà generar una experiència el més fidel possible de la realitat pel que fa a les compres públiques i innovadores: posarem els estudiants davant la situació amb què es troba qualsevol administració pública a l’hora de resoldre qualsevol temàtica”.

Anais Tarrago: “El que farem serà generar una experiència el més fidel possible de la realitat pel que fa a les compres públiques i innovadores”

La Hackathon l’organitza la Universitat de Gothenburg, i per això, tots els procurers i stakeholders seran de Suècia i seran agents de mercat reals. “Es treballarà amb el que a Suècia anomenen true experiencie”, explica Tarrago, i l’objectiu serà acabar tenint un mapa de totes les solucions que els estudiants hauran trobat. En tres dies, els participants podran trobar solucions a un procés que de forma habitual acostuma a tardar sis mesos.

El procés de la Hackaton estarà dividit en tres fases: l’emmarcament de la problemàtica, el desenvolupament de la idea, i la creació del prototip. Les sis temàtiques amb les quals es treballarà són les següents: medi ambient, competitivitat, economia, seguretat vial, ambient de treball i e-commerce.

Les sis temàtiques amb les quals es treballaran són les següents: medi ambient, competitivitat, economia, seguretat vial, ambient de treball i e-commerce.

Els quatre participants de la UPF són Nil Codina, Carlota Garcia i Gabriel Ivins, estudiants del grau en Global Studies i Laia Hoyos, estudiant del grau en Negocis i Màrqueting Internacionals, de l’ESCI. Els quatre estudiants es reuniran intensivament a l’Àrea Tallers. “No hem escollit l’Àrea Tallers de casualitat”, explica Tarrago, “aquesta representa un espai de cocreació idoni per a la Hackathon”.

El 21 de febrer, tots els estudiants duran a terme una sessió preparatòria per aprendre la metodologia i les eines digitals que s’usaran per desenvolupar la Hackathon. No serà fins al 23, però, que coneixeran la problemàtica concreta sobre la qual hauran de treballar durant els tres propers dies.

04. Educació de qualitat

Per a més informació