Vés enrere La divulgació de les malalties minoritàries guanya la segona edició del concurs de Responsabilitat Social Universitària

El projecte guanyador del concurs convocat pel Consell Social el lideren Fina Lorente, directora del campus del Mar, i Gema Revuelta, directora del Centre d’Estudis de Ciència, Comunicació i Societat.
05.11.2015

Gema Revuelta, Marta Llauradó, Carolina Pozo i Fina LorenteEl Consell Social de la Universitat Pompeu Fabra presenta per segon cop el concurs de Responsabilitat Social Universitària, que busca contribuir en la implantació de noves iniciatives en aquest àmbit. El passat 29 d’octubre, amb ocasió de la inauguració del curs 2015-2016 de la UPF i celebrant el seu 25è aniversari, la presidenta del Consell Social, Núria Basi, va lliurar el premi 2015 al projecte guanyador:  “Avancem amb tu i per tu: Cafès Científics sobre Malalties Minoritàries”. Fina Lorente, directora del campus del Mar, i Gema Revuelta, directora del Centre d’Estudis de Ciència, Comunicació i Societat (CCS-UPF), lideren el projecte en el què també participen Carolina Pozo, corresponsal de comunicació del campus del Mar, i l’alumna de 3r. curs del grau en Biologia Humana, Marta Llauradó.

Un projecte amb una àmplia participació

“Avancem amb tu i per tu” és un homenatge a totes aquelles persones que participen en la recerca sobre les malalties minoritàries, en especial als voluntaris, que en la majoria dels casos col·laboren en la investigació sabent que no se’n beneficiaran ells personalment, sinó que la seva ajuda servirà per a futures generacions. Mitjançant reunions informals entorn un cafè, el projecte busca acostar pacients i científics, així com voluntaris, familiars, personal sanitari, associacions de pacients, fundacions benèfiques, filantrops que recolzen la recerca i persones de la societat en general que mostrin curiositat.

El Departament de Ciències Experimentals i de la Salut (DCEXS) encapçala aquesta iniciativa en la que, de manera voluntària, s’han involucrat nombrosos investigadors com Pura Muñoz, líder del Grup d’Investigació en Biologia Cel·lular; Rafael Maldonado, líder del Grup de Recerca en Neurofarmacologia; Luís Alberto Pérez Jurado, líder de la Unitat de Recerca en Genètica, o els investigadors d’aquest mateix grup Victoria Campuzano, Clara Serra, Benjamín Rodríguez-Santiago i Ivón Cuscó. Jaume Colomer i Oscar García Algar, investigadors dels hospitals del Mar i Sant Joan de Déu respectivament, donaran la visió clínica de l’estat actual de la recerca. El programa es completa amb la participació del director de l’spin off qGenomics, Lluís Armengol.

El Centre d’Investigació Biomèdica en Xarxa de Malalties Minoritàries (CIBERER) i la Federació Espanyola de Malalties Minoritàries (FEDER) participen també en l’organització del cicle com a entitats col·laboradores.