Vés enrere La Benvinguda facilita l’aterratge dels estudiants de nou accés de la Pompeu Fabra

La segona edició del programa d’acollida de la Universitat, que transcorrerà del 18 al 21 de setembre, inclourà activitats acadèmiques, socials i d’oci, i comptarà amb la col·laboració de prop de 150 estudiants de la resta de cursos, que faran de guia als seus companys de primer.

14.09.2023

Després de l’èxit de la primera edició de La Benvinguda, que va tenir lloc l’any passat com a prova pilot, i la bona valoració que en van fer totes les persones que hi van participar, enguany el programa d’acollida de la UPF (un dels més amplis dels oferts per les universitats de Catalunya) torna amb molta empenta, per facilitar l’arribada dels estudiants de grau que inicien la seva etapa universitària aquest curs 2023-2024.

I ho fa amb un extens programa d’activitats acadèmiques, socials i d’oci, que transcorreran entre el 18 i 21 de setembre, repartides entre els tres campus (de la Ciutadella, del Poblenou i del Mar). El principal objectiu de la iniciativa no és només proporcionar als estudiants de nou accés la informació de caràcter acadèmic i logístic que necessitaran a partir d’ara, sinó ajudar-los a conèixer companys de classe, crear xarxa i comunitat, i descobrir tot el que representa ser un estudiant de la UPF.

El principal objectiu de La Benvinguda no és només proporcionar als estudiants de nou accés la informació de caràcter acadèmic i logístic que necessitaran a partir d’ara, sinó ajudar-los a conèixer companys de classe, crear xarxa i comunitat, i descobrir tot el que representa ser un estudiant de la UPF

Per facilitar aquest propòsit, prop de 150 estudiants de la Universitat (des de segon fins a cinquè curs, en alguns casos) faran de guia als seus companys de primer: els mostraran les diferents instal·lacions i espais més emblemàtics dels campus i resoldran qualsevol dubte que puguin tenir, des de la seva experiència i coneixement acumulat durant els anys que ja porten a la Universitat.

Durant la seva estada a la UPF, els estudiants (en la majoria de casos, ja que en determinades titulacions aquest circuit pot variar), començaran amb una sessió informativa del seu grau, impartida per professorat del centre; seguiran amb el recorregut “Descobreix la Pompeu”, a càrrec dels guies (amb un pícnic inclòs), i finalment, tindran l’oportunitat de conèixer de prop i interactuar amb l’ampli teixit d’associacions d’estudiants de la Universitat.

Més de 2.500 estudiants convocats, que tenen tota la informació recollida en una web

En total, són més de 2.500 estudiants de nou accés matriculats que estan convocats a participar a La Benvinguda: tota la informació i les activitats que inclou estan recollides en una web, que permet fer una cerca per cadascun dels 26 graus i dobles graus oferts, repartides en diferents colors, segons el campus en què s’imparteixen.

D’altra banda, la web de La Benvinguda inclou diferents apartats amb tota la informació pràctica necessària, com ara la guia de l’estudiant, les llengües a la UPF, el campus universitari, la campanya del carnet UPF, la competència digital i el codi ètic de la Universitat.

Capítol a part mereix el kit digital, un apartat que aplega un conjunt de serveis i canals digitals que acompanyaran els estudiants durant tota la seva estada a la Universitat: l’usuari, la contrasenya UPF i el doble factor, d’autenticació, correu electrònic i Google Apps, l’Aula i el Campus Global, el Carnet UPF Digital, la connexió Wi-Fi Eduroam, l’app UPF Mòbil, MyApps, etc.

El programa d’acollida, que es clourà amb una gran festa el 21 de setembre, de 18.00 a 21.00 hores a la plaça Gutenberg del campus del Poblenou, està organitzat per la Unitat de Comunicació i Projecció Institucionals (UCPI) de la Universitat, i compta amb la participació de diversos serveis, com ara Idiomes UPF, el Servei d’Atenció a la Comunitat Universitària (SACU), Biblioteca/Informàtica i les associacions d’estudiants.

04. Educació de qualitat

Per a més informació