Vés enrere L’equip d'estudiants de la Facultat de Dret arriba a la final espanyola de la competició de simulació judicial Jessup 2021

Adrián Agenjo, Marcos Díaz, Roger Clemente, Emma Diez i Silvia Terzulli, coordinats per Daria Shvets i José Manuel Aznar, van obtenir un total de quatre premis dins de les rondes nacionals de la competició organizada per l'Associació Internacional d'Estudiants de Dret, i ara continuen la seva participació en les rondes internacionals.
15.03.2021

Un equip d’ estudiants i alumni de la Facultat de Dret de la UPF va arribar el passat mes de febrer a la final de les rondes nacionals del concurs de simulació judicial de Dret Internacional Públic The Philip C. Jessup International Law Moot Court Competition (Jessup), en la seva edició 2021, que per primera vegada se celebra en format virtual.

És el tercer any consecutiu que l'equip de la Facultat de Dret arriba a la final de les rondes nacionals.

Aquests resultats (és el tercer any consecutiu que la UPF arriba a la final de les rondes nacionals) han permès a l’equip accedir a les rondes internacionals, que tindran lloc durant els mesos de març i abril, en el que serà la trobada virtual d’estudiants de dret més gran de la història.

L’equip de la UPF va quedar en segona posició, per darrere de la Universitat Carlos III de Madrid, després d’enfrontar-se a deu equips de tot Espanya, dels quals quatre van passar a semifinals i dos a la final. En total, l’equip de la Universitat va obtenir quatre guardons, que reconeixen la seva bona tasca dins de la competició.

Membres de l’equip i els quatre premis obtinguts

L’equip de la UPF està format per Adrián Agenjo, estudiant doble grau en Dret i Criminologia; Marcos Díaz Tarragó, estudiant de Dret; Roger Clemente Soler, alumni de Dret i estudiant del màster universitari en Advocacia de la BSM-UPF; Emma Diez Ruiz, alumni de Dret i estudiant del mateix màster, i Silvia Terzulli Gali, alumni del doble grau en Dret i Economia de la UPF. La coordinadora de l’equip és Daria Shvets, investigadora predoctoral de l’àrea de Dret Internacional Públic de la Universitat, juntament amb José Manuel Aznar, alumni de Dret i estudiant del màster.

Els premis que han obtingut en les rondes nacionals, i que es podrien ampliar les properes setmanes amb la participació en les rondes internacionals, han estat els següents: segon premi “Spanish runner-up”, entre els deu equips d'Espanya participants; el "Best Memorial of Applicant"; el premi al millor oralista en equip (per a Marcos Díaz Tarragó) i el premi del concurs a Instagram. Com a reconeixement al seu èxit, rebran unes estàtues de cristall, i una subscripció gratuïta a Netflix per haver guanyat el concurs a Instagram.

Una competició que simula una disputa legal davant el Tribunal Internacional de Justícia

El Philip C. Jessup International Law Moot Court Competition (Jessup) és un torneig de dret internacional públic, organitzat per l’Associació Internacional d’Estudiants de Dret (International Law Students Association, ILSA) que aquest any ha arribat a l’edició 62 a escala internacional, i a la 11a. a Espanya, en què participen prop de 700 facultats i escoles de dret ubicades en un centenar de països diferents.

Consisteix en simular una disputa legal entre dos estats ficticis per un conflicte d’actualitat jurídica davant del Tribunal Internacional de Justícia, l’òrgan judicial de les Nacions Unides. Els equips preparen escrits d’al·legacions (memorials), i argumenten alternativament la posició del sol·licitant (applicant) i del demandat (respondent). Després, han de defensar la seva posició durant les rondes orals, contra equips competidors, enfront de tres jutges, que formen el jurat.

Aquest tipus d’activitat innovadora permet aprofundir en la matèria d’una manera pràctica i real, més enllà dels ensenyaments que es donen dins de la facultat Algunes de les habilitats i valors que la competició vol ajudar a cultivar, necessàries per progressar en el món jurídic, són el raonament, el civisme, l’empatia, el compromís i el respecte cap als altres.

Per a més informació

Notícia publicada per: