Vés enrere L'Associació PompeuFarra dóna 10.000 euros al programa UPF d'ajuts a l'estudi

L'Associació PompeuFarra dóna 10.000 euros al programa UPF d'ajuts a l'estudi

Aquest fons de beques creat per la UPF també compta amb el suport econòmic de la pròpia Universitat, de l'Òptica Universitària, de la recaptació dels futbolins instal·lats als campus i de les donacions particulars dels estudiants.
17.06.2015

Aula del campus de la Ciutadella.

En virtut d'un conveni de col·laboració firmat el passat mes d'abril per Jaume Casals, rector de la UPF, i per Cristina Adell, presidenta de l' Associació PompeuFarra, l'entitat dirigida per estudiants ha fet una donació de 10.000 euros al programa UPF d'ajuts a l'estudi, creat per la Universitat l'any 2013.

L'associació, que actua com a intermediària entre els estudiants i les empreses que gestionen els locals i discoteques, ha destinat part dels beneficis de l'organització d'esdeveniments a aquest fons d'ajuts dirigit a estudiants amb dificultats per continuar els seus estudis universitaris per la impossibilitat d'assumir el cost de la matrícula.

"L'objectiu d'aquest fons és complementar altres beques existents perquè no hi hagi cap estudiant de la UPF que hagi de deixar la Universitat per motius econòmics", afirma Mònica Figueras, vicerectora de Responsabilitat Social i Promoció de la UPF. "Es tracta d'un compromís de la Universitat extensible a empreses i particulars", afegeix.

Segons Jordi Cos, secretari de PompeuFarra, l'associació considera "essencial crear una xarxa entre la Universitat com a institució, els estudiants i les associacions". En aquest sentit, Cos assegura que "col·laborar en un fons de beques és la millor manera de cohesionar la comunitat universitària", ja que "poder formar-se és el mínim comú denominador de tots els estudiants".

Aquest fons de beques creat per la UPF també compta amb el suport econòmic de la pròpia Universitat, amb la col·laboració de l' Òptica Universitària (Òptica del Penedès S.L.), amb la recaptació obtinguda a través dels futbolins instal·lats als diferents campus de la UPF i amb les aportacions individuals dels estudiants.

De cara al curs acadèmic 2015-2016, la Universitat prepara una campanya per fomentar que els estudiants que ho desitgin puguin fer un donatiu al programa d'ajuts a l'estudi en el moment en què formalitzin la matrícula.

e-notícies relacionades:

El programa d'ajuts a l'estudi per a situacions sobrevingudes de la UPF es nodrirà amb 6.000 euros aportats per Òptica Universitària

Els ajuts per a situacions sobrevingudes adreçats a estudiants ja tenen els primers destinataris