Vés enrere L’Associació Catalana d'Intel·ligència Artificial celebra la seva 19a. conferència internacional

Organitzada pels Grups de Recerca que treballen en Intel·ligència Artificial de la Universitat, la Universitat Politècnica de Catalunya i l’Institut de Recerca en Intel·ligència Artificial del CSIC, se celebra del 19 al 21 d’octubre al campus del Poblenou.

17.10.2016

Els Grups de Recerca vinculats amb la Intel·ligència Artificial de la UPF, la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC-Barcelona-Tech) conjuntament amb el Institut de Recerca en Intel·ligència Artificial (IIIA-CSIC), han organitzat la 19a. conferència internacional de l’Associació Catalana d’Intel·ligència Artificial (CCIA 2016) que se celebrarà del 19 al 21 d’octubre al campus del Poblenou i que enguany commemora el 60 anys del naixement de la Intel·ligència Artificial (IA) com a disciplina.

Per aquesta 19a. edició de la conferència s’han rebut 50 treballs dels quals 38 s’han acceptat com a pòsters o comunicacions orals, la qual cosa comporta la participació de 142 autors, que pertanyen a les institucions: Universitat Pompeu Fabra (UPF), Universitat de Vic (UVIC), Universitat Politècnica de Catalunya (UPC – BarcelonaTech), Universitat Rovira Virgili (URV), Consejo Superior de Investigaciones Científicas (CSIC), Universitat de Barcelona (UB), Universitat de Girona (UdG),Universitat Ramon Llull (URL), Universitat de Lleida (UdL), Hospital Universitari Sant Joan de Reus, Eurecat – Centre Tecnològic de Catalunya, Institut d’Investigació Sanitària Pere Virgili, Institut d’Investigació Biomèdica de Girona Dr. Josep Trueta, Centre Mèdic Teknon – Quirón. La conferència compta també amb ponents estrangers provinents d’Europa, Estats Units, Amèrica Llatina i Àsia.

Els organitzadors han convidat a experts destacats en diferents àmbits relacionats amb la Intel·ligència Artificial per a què participin amb ponències plenàries al llarg de la conferència. Entre els ponents destacats hi ha Emilia Gómez, professora associada, investigadora Serra Hunter del Departament de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (DTIC) de la UPF i cap del MIR Lab (Music Information Research Lab) en el Grup de Recerca en Tecnologia Musical (MTG); José Antonio Ortega, soci fundador de l’empresa BigML;  Petia Radeva, cap de Grup de Recerca en Visió per Computador de la Universitat Autònoma de Barcelona i Jordi Nin, científic de dades sènior del BBVA Data & Analitics.

En el decurs de la conferència es lliuraran el Premi Marc Esteva a la millor tesi doctoral en Intel·ligència Artificial, així com també el Millor Diploma per al millor projecte de grau o de màster que atorga ACIA.

Així mateix, arran d'aquest esdeveniment, el proper  dimecres 19 d'octubre a les 10.45 hores, a l'auditori del campus del Poblenou de la UPF, es projectarà  la pel·lícula guardonada Her, que narra la història de Theodore Twombly (Joaquin Phoenix) que s'enamora d'un sistema operatiu informàtic  (Scarlett Johansson) .Després de la projecció d'aquesta pel·lícula tindrà lloc un debat en relació amb IA, que  serà moderada per Vladimir Estivill.

La primera edició d’aquesta conferència es va celebrar a Tarragona el 1998 Des d’aleshores, l'objectiu principal de la conferència de l'Associació Catalana d’Intel·ligència Artificial (ACIA) ha estat la creació d’un fòrum que permeti la comunicació i la col·laboració dels investigadors que treballen en aquest àmbit als Països Catalans. CCIA  és actualment una conferència internacional de referència per als investigadors que treballen a Catalunya i que inclou investigadors d’arreu del món.

Aquesta edició ha comptat amb el suport de les universitats Pompeu Fabra i Politècnica de Catalunya, ACIA i l’empresa BigML, com a sponsors.

Més informació:

Programa del CCIA 2016