Vés enrere L'A4U estrena un cicle de debats sobre el món contemporani africà

L'A4U estrena un cicle de debats sobre el món contemporani africà

Dividit en quatre jornades organitzades entre octubre i desembre, i que es podran seguir en línia, el primer Cicle de Debats de l'A-4U "Reshaping the Dialogue with Contemporary African Worlds" acollirà investigadors i acadèmics africans i europeus per debatre sobre quatre temes clau de present i de futur d'Àfrica.
18.10.2021

Com a part de la seva estratègia d'internacionalització, l'Aliança 4 Universitats, una associació de quatre universitats públiques espanyoles -Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), Universitat Autònoma de Madrid (UAM), Universitat Carlos III de Madrid (UC3M) i Universitat Pompeu Fabra de Barcelona (UPF), s'ha proposat consolidar les seves relacions amb universitats africanes. Dividit en quatre jornades organitzades entre octubre i desembre, i que es podran seguir en línia, el primer Cicle de Debats de l'A-4U "Reshaping the Dialogue with Contemporary African Worlds" acollirà investigadors i acadèmics africans i europeus per debatre sobre quatre temes clau de present i de futur d'Àfrica, com el feminisme, les migracions, el canvi climàtic i la cultura africana. Aquest esdeveniment, dirigit a la comunitat universitària però obert també al públic en general, compta amb el suport l'ICEX.

Els quatre temes escollits obeeixen a una voluntat de ressaltar la vitalitat i l'empenta del continent africà des d'una perspectiva africana en quatre àrees concretes, seleccionades pel seu impacte actual: African Women on the Move; What can Àfrica tell us about Migration?; Securing Food Production in a Climate Change Environment; i Whose Culture? Cultural appropriation and Repatriation in Africa.

A la sessió inaugural del proper 20 d'octubre, African Women on the Move, hi participarà Ellen Johnson-Sirleaf, ex-presidenta de Libèria i Premi Nobel de la Pau, i  Mª Teresa Fernández de la Vega, presidenta de la Fundació Dones x Àfrica.

Les quatre sessions tenen la mateixa estructura: una primera part a càrrec d'un ponent que farà una introducció al tema del debat i una segona part en la qual es durà a terme una taula rodona, ambdues obertes a les preguntes del públic.

El desenvolupament de les quatre jornades comptarà amb la presència destacada de personalitats i investigadors de prestigi internacional i un equip de moderadors amb una dilatada experiència en el continent africà: el corresponsal de La Vanguardia a l'Àfrica i autor de diversos llibres sobre el continent, Xavier Aldekoa, ex-alumne d'una de les universitats de l'a-4U i que com a periodista ha cobert múltiples conflictes i qüestions socials en mig centenar de països africans; i el periodista i escriptor, Agus Morales, director de la Revista5W, dedicada a la informació internacional, i col·laborador habitual de The New York Times.

Agenda del cicle de debats:

• Dimecres, 20 d'octubre, 10:30-13:30 hores - African Women on the Move
  • Dimarts, 26 d'octubre, 10:30-13:30 hores - What can Àfrica tell us about Migration
  • Dijous, 25 de novembre, 10:30-13:30 hores - Securing Food Production in a Climate Change Environment
  • Dimecres, 1 de desembre, 10:30-13:30 hores - Whose Culture? Cultural appropriation and Repatriation in Africa
Les jornades de debat es duran a terme en mode semipresencial a la universitat de l'A-4U a càrrec de la coordinació de l'esdeveniment (aforament limitat) i en línia a través de Zoom en anglès. Els participants i assistents en línia rebran un enllaç per connectar-se a la plataforma de Zoom. També s'emetrà en directe pel canal de YouTube de l'A-4U.

Per a més informació

Notícia publicada per: