Gener
Octubre
Novembre
Desembre

Vés enrere Engega UPF.Ràdio, la primera emissora universitària que emet per Internet

Engega UPF.Ràdio, la primera emissora universitària que emet per Internet

17.05.2007

Un estudiant de Periodisme entrevistant al rector Josep Joan Moreso als estudis de ràdio de l'edifici Rambla de la UPF UPF.Ràdio, l'emissora pionera en l'àmbit universitari espanyol a emetre per Internet en format de podcast, ha començat avui regularment la seva emissió amb l'objectiu d'oferir uns continguts de caràcter universal i professionalitzats.

L'emissora actualitzarà la seva programació els divendres de cada setmana, i entre els espais de sortida, destaca una entrevista amb Josep Joan Moreso, rector de la UPF. (A la imatge, el rector durant la gravació de l'entrevista als estudis de ràdio de l'edifici Rambla de la Universitat).

El projecte d'UPF.Ràdio busca els objectius de posar a disposició de la comunitat universitària una eina d'expressió; augmentar la visibilitat exterior de la Universitat; contribuir al desenvolupament professional dels alumnes de Periodisme i de Comunicació Audiovisual, i extreure'n conclusions docents i de projecció de futur del mitjà ràdio.

Una programació variada amb la presència de nous formats

Uns estudiants fent unes pràctiques als estudis de ràdio de la UPFUPF.Ràdio està dirigida per Josep Maria Palau, professor dels Estudis de Periodisme, i inclou els apartats d'informatius, reportatges, entrevistes, esports, nous formats, musicals i arxiu. La programació està realitzada a partir del treball d'entre trenta i quaranta alumnes de la Universitat, majoritàriament de Periodisme -molts d'ells amb l'assignatura Taller de Ràdio ja cursada-, però també de Comunicació Audiovisual. El format podcast permet escoltar els continguts de l'emissora a qualsevol lloc i moment gràcies a un reproductor portàtil mp3, copiar-los en un CD, o bé descarregar-los a l'ordinador personal o al telèfon mòbil.

La conversa amb Josep Joan Moreso està inclosa dins de l' informatiu setmanal, que tractarà sobre l'actualitat de la Universitat, vida acadèmica i tendències del moment. A la graella d'aquesta primera setmana d'emissió també destaca l' entrevista amb Manel Fuentes, presentador dels programes Caiga Quien Caiga a Telecinco i Problemes Domèstics a Catalunya Ràdio, que es podrà escoltar dins de l'espai Interviú-à-porter. Pel que fa la secció d' esports, Camp Universitari recull tota l'activitat esportiva de la UPF amb reportatges, entrevistes i notícies, així com amb els resultats i classificacions dels seus equips i lligues. La música també té cabuda a la programació, amb A dues veus, un espai de música en català, i Boixos per l´òpera, per als amants del gènere líric.

Capítol a part mereix la secció dedicada als nous formats, amb propostes novedoses, creatives i experimentals, que inicialment consta de tres programes: Tängrâm, una unió de temàtiques sota un motiu comú; Família Hertziana, que a partir de les trucades dels estudiants permetrà conèixer les relacions entre els joves i els seus parents i anar formant vincles a través de les ones, i ETNO_grafies, amb diferents històries creades a partir de sons quotidians.

Conveni amb Catalunya Ràdio

La UPF va signar el passat 11 de gener un conveni amb Catalunya Ràdio, a través del qual es va fixar la col·laboració que en aquest projecte té l'emissora líder d'audiència a Catalunya. L'acord, entre d'altres punts, contempla la cessió dels estudis de l'emissora de la Generalitat i el suport tècnic necessari per a la gravació puntual de programes -que després s'emetran per UPF.Ràdio-, o la creació d'una comissió d'estudi conjunta, que possibilitarà l'aplicació de les conclusions extretes a la programació real de Catalunya Ràdio.

> Altres e-notícies relacionades:

La UPF i Catalunya Ràdio col·laboren per posar en marxa UPF Ràdio