Vés enrere Emilia Gómez, presidenta electa de la International Society for Music Information Retrieval

Enginyera i música, experta en tecnologies musicals i directora del Music Information Research Lab al Grup de Recerca en Tecnologia Musical (MTG) del DTIC, presidirà aquesta societat internacional dins de dos anys.

21.01.2016

Des de l’1 de gener, Emilia Gómez, membre del Grup de Recerca en Tecnologia Musical (MTG) al Departament de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (DTIC) de la UPF, és presidenta electa de la International Society for Music Information Retrieval (ISMIR), la qual cosa vol dir que ara assistirà a l’actual president Fabien Gouyon i dins de dos anys presidirà aquesta societat sense ànim de lucre que té com a objectiu promoure l’accés, l’organització i la comprensió de la informació musical.

Emília Gómez és enginyera en Telecomunicacions per la Universitat de Sevilla, música per al Conservatori Superior de Música de Sevilla i doctora en Informàtica i Comunicació Digital per la Universitat Pompeu Fabra. A la UPF, dirigeix el Music Information Research Lab al MTG i coordina el projecte europeu PHENICX.

Com ha manifestat Emilia Gómez, “amb aquest reconeixement, em sento molt honrada de servir a la comunitat i a la vegada és per a mi una gran responsabilitat”

La recuperació de la informació musical (MIR) se centra en la recerca i el desenvolupament de sistemes computacionals per apropar l’accés d’aquest tipus de big data a la societat. ISMIR fomenta l’intercanvi d’idees entre els seus membres, així com un seguit d’activitats adreçades a fomentar la recerca, el desenvolupament, l’ensenyament de totes les vessants de la recuperació de la informació musical, la publicació i distribució dels estudis, la seva difusió, etc.

Una de les principals activitats d’ISMIR és l’organització d’una conferència internacional anual, la propera el 2016 a Nova York (EUA), que aplega entre 200 i 300 experts de tot el món amb una productivitat científica al voltant de un centenar d’articles en cada edició.

Més informació:

Entrevista a Emilia Gómez sobre el projecte PHENICX per al programa de ràdio "Longitud de onda" de RTVE, 18 de gener del 2016 (de 16'28'' a  25'19'').