Vés enrere Emilia Gómez aconsegueix un accèssit al Premi 12x12 Dona TIC

Emilia Gómez aconsegueix un accèssit al Premi 12x12 Dona TIC

En la categoria Acadèmica/Investigadora, en un acte que va tenir lloc el 10 de desembre a l’edifici Imagina de Mediapro. Investigadora del Grup de Recerca Musical, dirigeix el Music Information Research Lab.

21.12.2015

Emilia Gómez, investigadora del Grup de Recerca en Tecnologia Musical (MTG) del Departament de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (DTIC) de la UPF, va ser distingida amb un accèssit al PREMI 12X12 DONA TIC dins la categoria Acadèmica/Investigadora, una iniciativa conjunta de Tertúlia Digital i el Pla Digital de ka Generalitat de Catalunya, amb la col·laboració de l’Observatori Dona, Empresa i Economia.

L’acte de lliurament dels premis va tenir lloc el passat 10 de desembre, a l’edifici Imagina de Mediapro. Vuit dones van ser guardonades amb premis i accèssits d’alguna de les quatre categories que consta la convocatoria. El premi a la categoria Acadèmica/Investigadora, va ser atorgat a Núria Oliver, membre del Comitè Assessor extern del DTIC i cap del Telefonica I+D.

Emília Gómez és enginyera en Telecomunicacions per la Universitat de Sevilla, músic per al Conservatori Superior de Música de Sevilla i doctora en Informàtica i Comunicació Digital per la Universitat Pompeu Fabra. A la UPF, dirigeix el Music Information Research Lab al MTG i coordina el projecte europeu PHENICX.

Segons dades de la Comissió Europea, es calcula que set milions de persones treballen en el sector de les TIC, dels quals només un 30% són dones. A més, hi ha poca representació de les dones en els estudis científics i tècnics coneguts amb l’acrònim de STEM (Science, Technology, Engineering and Math).  És per això que l’objectiu del PREMI 12X12 DONA TIC és reconèixer i difondre el paper de la dona en el món professional, empresarial i acadèmic de les tecnologies de la informació i les comunicacions, i estimular que més dones joves optin per aquests estudis i assumeixin posicions de lideratge en el sector.

En aquesta direcció en el campus del Poblenou, va celebrar el 29 de novembre la segona edició d’una Hackaton que va aplegar al voltant de 300 participants, una jornada pensada especialment per fomentar l’ interès per les TIC entre les nenes de 7 a 17 anys i a trencar les barreres que allunyen les noies de l’àmbit científic i tecnològic. Aquesta trobada va estar organitzada per Girls in Lab, conjuntament amb el DTIC.