Vés enrere El Trimestre d’Estiu permet avançar crèdits en un entorn internacional

El Trimestre d’Estiu permet avançar crèdits en un entorn internacional

Fins al 15 de juny hi ha temps per matricular-se en aquest programa que forma part de l'oferta de formació transversal de lliure elecció de la Universitat, i que inclou un total de setze assignatures dels diversos àmbits de coneixement. S'adreça tant a estudiants de la UPF com de fora, i transcorrerà durant els mesos de juliol i setembre.
29.05.2017

El Trimestre d’Estiu  de la UPF, que forma part de l’oferta de formació transversal de lliure elecció la Universitat, és una oportunitat per als estudiants de cursar assignatures de diferents titulacions i avançar en els seus estudis durant aquest període estival, en un entorn més relaxat i distès.

Una anàlisi enfocada a temes d’actualitat, a partir de grups reduïts i amb orientació molt aplicada, són les principals característiques del programa, que transcorre durant els mesos de juliol i setembre, i que s'adreça tant als estudiants de la UPF i d’altres centres com a persones no universitàries.

El Trimestre d'Estiu, que té la matrícula oberta fins al 15 de juny, dóna la possibilitat de conèixer la docència que es fa a la Pompeu Fabra enmig d’un ambient internacional, i enriquir-se amb les múltiples visions d’un tema que poden aportar persones procedents de diferents col·lectius, amb les quals potser no es pot compartir coneixements durant la resta del curs.

Aquest entorn de reflexió global es reforça amb el fet que el Trimestre d’Estiu comparteix diverses assignatures amb la Barcelona Summer School, un programa en la qual prenen part estudiants d’arreu del món i també de la mateixa Universitat Pompeu Fabra.

Una àmplia oferta d’assignatures vinculades als diferents àmbits del coneixement

Les assignatures s’impartiran en català, castellà i anglès, segons el cas, i estan vinculades als àmbits de les humanitats, la comunicació, l’economia i l’administració i direcció d’empreses, les ciències polítiques, el dret i les ciències de la salut i la vida.

L’oferta es compon d’un total de setze assignatures, impartides per professors dels diferents departaments de la Universitat, i valorades amb quatre o cinc crèdits ECTS. Els estudiants de la UPF podran incorporar aquests crèdits al seu expedient del curs 2016-2017 com a assignatures optatives, en el marc de la seva formació transversal.

Els temes que s’abordaran, que van des de l’àmbit local fins al global, són diversos: l’estadística computacional; els moviments socials i el canvi polític i cultural a Espanya; la seguretat i els conflictes internacionals; el govern digital; la cultura i literatura durant els segles d’or; les claus per abordar la crisi a Espanya; imatges d’Espanya en el cinema contemporani; taller documental sobre Barcelona o la història contemporània de la ciutat, entre d’altres.