Gener
Setembre
Novembre
Desembre

Vés enrere El professor Guilhem Naro, distingit com a Chevalier dans l’Ordre des Palmes Académiques

Professor del Departament de Traducció i Ciències del Llenguatge, ha estat distingit pel govern francès amb aquest guardó per la seva tasca en la promoció de la llengua i la cultura francesa al món.

11.03.2016

El 7 de març, a les 19.00 hores, a l’Institut Francès de Barcelona, es va celebrar la cerimònia de lliurament al professor Guilhem Naro del títol de Chevalier dans l’Ordre des Palmes Académiques, uns títols honorífics establerts per Napoleó el 1808,  adreçats a membres de la universitat,  tant estrangers com a persones de nacionalitat francesa que viuen a l’estranger,  que contribueixen activament a l’expansió de la llengua i la cultura francesa al món.

Van ser presents a l’acte, Jaume Casals, rector de la Universitat Pompeu Fabra, conjuntament amb representants de les universitats de Barcelona i Autònoma de Barcelona, autoritats dels consolats de França i de Suïssa, així com també membres de l’Associació de Professors de Francès de Catalunya.

Guilhem Naro Rouquette és doctor de tercer cicle en Lingüística General per la Universitat Paul Valéry de Montpeller (França), l’any 1987. Durant dotze anys va ser vicedegà de relacions internacionals de la Facultat de Traducció i Interpretació de la UPF i ara és el coordinador de mobilitat. Té un paper destacat en l’Associació de professors de Francès de Catalunya (APFC).  A més, dins el Departament de Traducció i Ciències del Llenguatge (DTCL), Naro és investigador del Grup de Recerca en Informació Lexicogràfica (INFOLEX) de l’Institut de Linguïstica Aplicada (IULA) i són les seves línies de recerca la lexicologia, la semàntica i l’anàlisi de text.

“ Aquest reconeixement representa un orgull individual per a mi, però també un orgull col·lectiu, atès que és el resultat d’un treball fet dintre d’una associació amb l’ajut molt important de la Universitat Pompeu Fabra, i de les institucions francòfones presents a Catalunya”, ha explicat el professor Naro.

Una intensa dedicació a la difusió de la cultura i l’ensenyament

Diverses accions destacades corroboren el reconeixement aconseguit. Conjuntament amb John Beattie i Maria Wirf, el professor Guilhem Naro va rebre el 2010 un premi a la qualitat docent del Consell Social de la UPF per l’assignatura “Idioma modern: immersió” adreçada a promoure la pluriculturalitat i el plurilingüisme amb una estada en un país de llengua anglesa, alemanya o francesa. El mateix any 2010, per la mateixa iniciativa, aquests professors van rebre una distinció Jaume Vicens Vives de la Generalitat de Catalunya.

La col·laboració de la UPF  i l ‘APFC ha estat present des de fa molts anys amb la realització d’un ampli ventall d’activitats: concurs de teatre i ràdio, concurs de treball de recerca, de traducció, etc. La Facultat de Traducció i Interpretació i l’APFC van crear  un concurs de traducció adreçat a la promoció dels idiomes alemany i francès en el sistema d’ensenyament secundari de Catalunya, que va per la seva 17a edició.

Pel que fa al concurs de Treballs de Recerca en francès : “ Premi als millors Treballs de Recerca”, aquesta activitat es realitza conjuntament amb el Departament d’ Ensenyament  de Catalunya i té molt ressò entre els alumnes de Batxibac.  En col·laboració amb el Departament d’Ensenyament de Catalunya, la Facultat de Traducció i Interpretació i l’APFC, organitzen la jornada batxibac per a alumnes de batxillerat.

El Batxibac, fruit d’un acord entre el Ministerio de Educació, el Departament d’Ensenyament i el Ministère de l’Education és una formació mixta en dues llengües. En  acabar la formació i desprès d’aprovar les proves de batxillerat,  així com unes proves en llengua francesa, l’alumne rep la doble titulació Batxillerat-Baccalauréat.