Gener
Setembre
Novembre
Desembre

Vés enrere El III premi Domènec Font de Comunicació recau en una recerca sobre la variació diatòpica a TV3

Mariona Puig i Martí, estudiant de l'Institut Antoni Torroja de Cervera, és la guanyadora d'enguany, gràcies al seu treball "La variació diatòpica a TV3. La presencia del nord-occidental a la televisió pública".
20.04.2015

Mariona Puig i Martí (esquerra) i Carles Singla (dreta)Mariona Puig i Martí, estudiant de l'Institut Antoni Torroja de Cervera, és la guanyadora del III premi Domènec Font de Comunicació, gràcies al seu treball "La variació diatòpica a TV3. La presencia del nord-occidental a la televisió pública".

El premi, convocat per la Facultat de Comunicació de la UPF, s'entrega al millor treball de recerca sobre comunicació i té el propòsit de potenciar l'interès de l'alumnat de secundària en qualsevol disciplina d'aquest àmbit (Periodisme, Comunicació Audiovisual i Publicitat i Relacions Públiques).

El jurat va decidir atorgar el primer premi, dotat amb 1.000 euros, al treball de Mariona Puig per la precisió i el rigor en el seu plantejament, i per la validació de les seves hipòtesis mitjançant una metodologia científica.

L'acte de lliurament dels guardons d'aquesta tercera edició va celebrar-se el passat divendres 17 d'abril a l'auditori del campus del Poblenou i va comptar amb la participació de Mònica Figueras, vicerectora de Responsabilitat Social i Promoció, i Carles Singla, degà de la Facultat de Comunicació.

També van assistir-hi Joan Ferrés, coordinador docent del grau en Comunicació Audiovisual; Lluis Mas, coordinador docent del grau en Publicitat i Relacions Públiques, ambdós membres del jurat, i Ruth Rodríguez i Mònika Jiménez, caps d'estudis dels graus en Periodisme i Publicitat i Relacions Públiques, respectivament.

74 treballs originals i de molta qualitat

Fotografia de grup dels premiats a l'acte d'entrega dels guardons.Durant l'acte, també van entregar-se dos segons premis, dotats amb 500 euros. Un segon premi va recaure en Natalia Garcia Caldeiro, estudiant de l'Institut Príncep de Girona de Barcelona, pel seu treball " Premsa i ideologia. La connotació en el discurs periodístic", del qual el jurat en va destacar la profunditat de la seva anàlisi conceptual sobre el periodisme, fet amb la intenció de protegir la professió dels interessos partidistes.

L'altre segon premi va atorgar-se a Blanca Pérez Díaz, estudiant de l'Institut Albéniz de Badalona, pel treball titulat " La creativitat". El jurat va considerar "excel·lent" el marc teòric que va portar l'autora a estudiar la creativitat publicitària i a establir unes bases per millorar-la.

En total, van ser 74 treballs els que es van presentar a la convocatòria. Tot i que el jurat va reconèixer la qualitat i la originalitat de tots ells, va concedir una menció especial a sis treballs que destaquen per l'interès acadèmic, la metodologia rigorosa i la precisió de les seves conclusions, entre d'altres aspectes.