Vés enrere El grup de recerca en tecnologia musical coordina PHENICX

El grup de recerca en tecnologia musical coordina PHENICX

Un projecte europeu que canviarà la manera d'experimentar els concerts de música clàssica. El MTG aporta la seva reconeguda experiència en l'àmbit de processament d'àudio, recuperació d'informació musical i interacció musical avançada.
17.02.2013

Un projecte europeu que canviarà la manera d'experimentar els concerts de música clàssica en què el Grup de recerca en Tecnologia Musical (MTG) aporta la seva reconeguda experiència en l'àmbit de processament d'àudio, recuperació d'informació musical i interacció musical avançada.

PHENICX,  acrònim de ' Performances as Highly Enriched and Interactive Concert E xperiences', és un projecte del 7è PM europeu que es durà a terme durant els propers tres anys i la reunió d'inici del projecte tindrà lloc del 19 al 21 de febrer al campus del Poblenou de la UPF. Estarà coordinat per Emília Gómez amb el suport d'Alba B. Rosado, ambdues membres del MTG del Departament de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (DTIC) de la UPF, en col·laboració amb la Universitat Tecnològica de Delft (Holanda).

pHENIXCUna experiència enriquida abans, durant i després d'un concert

En la raó de ser del projecte  PHENICX està el desenvolupar tecnologies musicals amb l'objectiu de fer dels tradicionals concerts una experiència enriquida abans, durant i després del concert i alhora trencar les barreres d'accés físiques i socials que presenten aquest tipus de concerts.

El projecte pretén minimitzar la distància entre els mons digital i real,  en el marc de concerts musicals, aplicant diferents tècniques per dotar-los de capacitats multimodals, diferents perspectives i capes d'informació que seran fàcilment explorables, personalitzades fins al punt que els usuaris puguin gaudir de la música segons les seves preferències i coneixement musical.

El Consorci del projecte està integrat per institucions de prestigi internacional entre les quals hi ha l'Escola Superior de Música de Catalunya (ESMUC),  conjuntament amb entitats dels Països Baixos i Àustria, com ara la Universitat Johannes Kepler de Linz (Àustria) i l'Institut de Recerca Austrìac en Intel·ligència Artificial OFAI (Viena, Àustria), la Universitat Tecnològica de Delft (Holanda), la reconeguda orquestra Stichting Koninklijk Concertgebouworkest (Amsterdan, Holanda), a més de l'empresa holandesa VideoDock BV.

L'equip del MTG aportarà al projecte PHENICX la seva experiència en el processament d'àudio (Jordi Janer i Jordi Bonada), en la recuperació d'informació musical (Agustí Martorell i Juanjo Bosch) i en la interacció musical (Carles Fernández i Sergi Jordà), principalment, per treballar i fer front a nous reptes que permetran aconseguir els objectius anteriorment esmentats com ara: la visualització musical avançada, identificació i separació de fonts sonores i la interacció musical basada en gestos, entre d'altres.