Vés enrere El cineasta Oliver Laxe ha impartit la lliçó inaugural dels estudis de Comunicació Audiovisual

Amb "Inch’allah! El cine como creencia", el 3 d’octubre a les 11.30 hores, a l’auditori del campus del Poblenou. A continuació, l’autor ha parlat sobre el seu darrer film Mimosas, guanyador del Gran Premi de la Setmana de la Critica al Festival de Cannes.

03.10.2016

El dilluns 3 d'octubre, a les 11.30 hores, a l’auditori del campus del Poblenou de la Universitat Pompeu Fabra s’ha celebrat l'acte d'Inauguració del curs acadèmic 2016-2017 dels estudis de Comunicació Audiovisual de la Facultat de Comunicació de la Universitat.

La lliçó inaugural, amb el títol "Inch’allah! El cine como creencia", ha anat a càrrec d’Oliver Laxe, director de cinema d’origen francès i ex-alumne dels estudis. L’acte ha comptat amb la presència de Carles Singla, degà de la Facultat de Comunicació i Fran Benavente, director dels estudis de Comunicació Audiovisual.

Laxe, en la seva intervenció, ha reflexionat sobre el cinema com a mètode de reconeixement: dels altres, i també d'un mateix, a través de la vivència continguda en la imatge i dels misteris que planteja a l'espectador. Un art lligat al mític i al místic, a una determinada experiència del món.

A continuació, Laxe ha parlat amb el públic sobre el seu darrer film, Mimosas que va ser guanyador del Gran Premi de la Setmana de la Crítica al Festival de Cannes. Mimosas, una pel·lícula que el propi Laxe defineix com una espècie de “western espiritual”,  va ser rodada al Marroc durant varis anys. Al rodatge de  Mimosas hi van participar professors del estudis de Comunicació Audiovisual: Santiago Fillol com a co-guionista i ajudant de direcció, Cristóbal Fernández en el muntatge i Amanda Villavieja en el so. El resultat, un viatge místic per la Serralada de l'Atles, és una pel·lícula que, segons explica Laxe, s'acosta a l'Islam d'una manera valenta i que proposa una experiència que exigeix a l'espectador "un altre nivell de percepció" davant les imatges.

Oliver Laxe (París, 1982), fill d’emigrants gallecs,  va passar la seva infantesa a París fins a l’edat de 6 anys,  moment en què la família va decidir tornar a Galícia i es van instal·lar a A Coruña. Va obtenir el títol de llicenciat en Comunicació Audiovisual de la UPF l’any 2006 amb el Treball Fi de Carrera Grrr! nº7: y las chimeneas decidieron escapar. Tot seguit va anar a Londres i des del 2006 resideix a Tànger (Marroc) en què,  entre altres activitats, imparteix docència en una associació d’acolliment de menors, experiència de la qual va sorgir el seu primer film en 35 mm Todos vos sodes capitans que li va valer el premi Fipresci, en la Quinzena de Realitzadors de Cannes de 2010.