Vés enrere El cineasta Isaki Lacuesta imparteix la lliçó inaugural dels estudis de Comunicació Audiovisual

El proper dilluns 24 d'octubre, el director de Los Pasos dobles, pel·lícula guardonada a la passada edició del Festival de Sant Sebastià, reflexionarà sobre el seu cinema
20.10.2011

Isaki LacuestaAmb motiu de la inauguració dels curs acadèmic 2011-2012 dels Ensenyaments de Comunicació Audiovisual, el cineasta i professor de la UPF Isaki Lacuesta , impartirà la lliçó amb el títol "El cinema en fuga".

El director, recentment guardonat amb la Petxina d’Or al Festival internacional de Sant Sebastià pel seu film Los pasos dobles, reflexionarà sobre els mecanismes cinematogràfics al llarg de la seva incursió al setè art  i comentarà el seu últim llargmetratge d’aventures, basat en la figura del escriptor i pintor francès François Augiéras.

L’acte acadèmic, que tindrà lloc el proper dilluns 24 d’octubre a les 12:00 hores a l'Auditori del campus de Poblenou, comptarà amb la presència del degà de la Facultat de Comunicació Josep Maria Casasús i Xavier Pérez, Director dels Ensenyaments de Comunicació Audiovisual de la UPF. D’altra banda, el també cineasta i professor associat de la UPF Elías León Siminiani serà l’encarregat de presentar el convidat.

Un creador entre la docència i el setè art

Isaki Lacuesta (Girona, 1975), és professor a la UPF des de l'any 2006. Actualment, imparteix el Taller de Treball de Fi de Grau en Direcció i Realització, que es cursa al darrer any de la titulació en Comunicació Audiovisual de la Facultat de Comunicació de la Universitat.

Es va llicenciar en Comunicació Audiovisual per la Universitat Autònoma de Barcelona i posteriorment va cursar el màster en Documental de Creació de l'IDEC-UPF, en el qual col·labora com a professor. També imparteix docència en el màster en Teoria i Pràctica del Documental Creatiu de la UAB, a la Universitat de Girona, i al Centre d'Estudis Cinematogràfics de Catalunya.

La seva òpera prima va ser Cravan vs Cravan (2002). Quatre anys més tard, amb La leyenda del tiempo va obtenir diferents guardons als festivals de Las Palmas, Buenos Aires i Cads. El 2009, amb Los condenados, va guanyar el premi FIPRESCI de la crítica en la secció oficial del Festival Internacional de Sant Sebastià. Ja al 2010, va dirigir La noche que no acaba.

Una de les darreres distincions que ha rebut Isaki Lacuesta, va ser el guardó Eloy de la Iglesia al Festival de Màlaga de Cinema Espanyol (2011), que reconeix la tasca de joves creadors, la trajectòria dels quals s'aparta dels cànons establerts.