Vés enrere El Campus Junior ha fomentat l'esperit crític dels futurs estudiants universitaris

Ja ha finalitzat el gruix més important de les propostes del programa d'enguany, que es completarà el mes de setembre amb un curs fotogràfic per descobrir Barcelona i un altre sobre la relació entre cinema i filosofia, encara oberts.
27.07.2015

Estudiants durant un dels cursos d'enguanyJa han finalitzat deu dels dotze cursos inclosos a l'edició 2015 del Campus Junior de la Universitat Pompeu Fabra, un programa multidisciplinari que té per objectiu aproximar la Universitat i tot el seu entorn a estudiants de 3r i 4rt d'ESO i 1r de batxillerat, alhora que es fomenta la seva curiositat per aprendre.

Els cursos (el nombre d'estudiants matriculats enguany ha superat els 160, un 70% més que l'any passat, en què l'oferta va ser més reduïda) tenen una durada de cinc dies i combinen la docència amb una part pràctica, experimental i lúdica: permeten als estudiants veure com funciona la UPF i descobrir àmbits de coneixement que sovint tenen poca cabuda en els plans d'estudi de secundària.

David Sancho, professor del Departament de Ciències Polítiques i Socials i docent del curs " Vols Entendre la Política del Nostre País?", que s'ha impartit aquest mes de juliol, destaca la motivació dels participants: "Els estudiants han estat molt implicats en els temes socials, ja que molts d'ells volen estudiar Polítiques, Economia, Humanitats, etc."

"Els debats que hem tingut durant el curs, centrats en la realitat social, han estat molt intensos, enriquidors i oberts, amb la voluntat d'intentar entendre el que passa en l'actualitat política i social. I sempre a partir d'activitats de pensar i raonar, per fomentar una visió crítica", afegeix el professor.

Descobrir l'altra cara de Barcelona i la relació entre cinema i filosofia

Encara està oberta la matrícula per als dos cursos més tardans, que tindran lloc entre els dies 4 i 10 de setembre, i que enguany ofereixen la seva primera edició: "Barcelona Through Your Lens. Urban Landscapes and Photographic Narratives" i "Cinema i Filosofia. Fantasia Real i Realitat Virtual, de Plató a Matrix".

" Barcelona Through Your Lens. Urban Landscapes and Photographic Narratives" és un curs pràctic que, a través de la presa de fotos, vol descobrir el significat i la història d'alguns dels espais urbans que no formen part de les rutes turístiques principals, més enllà de a visió històrica i el patrimoni cultural i artístic de la ciutat de Barcelona.

" Cinema i Filosofia. Fantasia Real i Realitat Virtual, de Plató a Matrix", que presenta obres mestres del cinema de tots els temps, pretén endinsar-se en el peculiar llenguatge del cinema a partir d'exemples clàssics i de plena actualitat, per donar relleu a la fructífera retroalimentació d'aquest àmbit amb el pensament filosòfic.

Galeria d'imatges del Campus Junior publicada a Flickr

Created with flickr slideshow.