Vés enrere El campus del Poblenou acull el #GirlsHack, una “Hackaton” només per a noies

El campus del Poblenou acull el #GirlsHack, una “Hackaton” només per a noies

El proper 29 de novembre, les noies de 7 a 17 anys tindran l’oportunitat de participar en una Hackaton, un esdeveniment on les assistents podran interactuar amb la tecnologia, la ciència i la innovació.

27.11.2015

El proper 29 de novembre, les noies de 7 a 17 anys tindran l’oportunitat de participar en una Hackaton pensada especialment per a elles al Campus del Poblenou, un esdeveniment on les assistents podran interactuar amb la tecnologia, la ciència i la innovació.

L’objectiu de la trobada és fomentar l’interès entre el col·lectiu jove femení per les TIC i trencar les barreres estereotipades que allunyen a les noies a formar part de l’àmbit científic i tecnològic. També es busca que pares i mares prenguin consciència que les carreres tècniques són una opció més a tenir en compte i que cal seguir recolzant-les en el cas que les seves filles decideixin realitzar una d'aquestes disciplines.

Aquesta trobada està organitzada per l’equip de voluntàries Girls in Lab, conjuntament amb el Departament de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (DTIC). També compta amb la col·laboració de l’Institut Català de les Dones, la cooperativa Abacus, i les empreses RICOH, INSA, Morillas, Visyon i Funbox, que aporten recursos i suport en el disseny dels tallers.

Alguns dels tallers gratuïts que ofereix la jornada són programació amb Scratch, robòtica aplicada, App Inventor, Realitat Virtual, Drawbots, disseny 3D i impressió 3D, i instruments electrònics amb Makey-Makey, entre d’altres.

Aquesta és la segona edició que s’organitza i s’espera que la trobada reuneixi més de 500 participants. A més, el #GirlsHack comptarà amb la presència de joves estudiants i recent graduats de la UPF com a col·laboradors i talleristes.

Vídeo promocional del #GirlsHack: