Vés enrere Cinc estudiants de la Pompeu Fabra, escollits millors esportistes universitaris de Catalunya en la seva modalitat

Nil Puigmacià (futbol platja masculí), Celia Velasco (futbol sala femení), Marta Trillo (golf), Marc Cunyat (duatló masculí) i David Canudas (tennis masculí) van ser guardonats en el decurs de l'acte de cloenda dels Camiponats de Catalunya Universitaris 2016.
11.10.2016

Cinc estudiants de la UPF van rebre el guardó com a millors esportistes en la seva modalitat, en el decurs de l’acte de cloenda dels Campionats de Catalunya Universitaris (CCU) 2016, que va tenir lloc el passat 29 de setembre al CEM La Mar Bella de Barcelona. Es tracta de Nil Puigmacià (futbol platja masculí), Celia Velasco (futbol sala femení), Marta Trillo (golf), Marc Cunyat (duatló masculí) i David Canudas (tennis masculí).

Tots aquests esportistes, en les seves respectives disciplines, van guanyar la medalla d’or dins l’edició 2016 dels CCU, excepte Celia Velasco, que va obtenir l'argent en futbol sala femení.

En els darrers campionats catalans, la UPF va guanyar un total de 43 medalles, de les quals setze d’or, divuit d'argent i nou de bronze.

L’acte de cloenda dels CCU va estar presidit per Josep A. Planell, rector de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC), que va fer el traspàs simbòlic de la coordinació dels campionats a Carlos Pérez del Valle, rector la Universitat Abat Oliva (UAO), que s’encarregarà d’aquesta tasca durant l’edició 2017. Antoni Reig, director del Consell Català de l’Esport, també va assistir a l’acte.

L’edició 2016 dels Campionats de Catalunya Universitaris van suposar un increment de participació, amb 153 equips (17 de la UPF, com a segona universitat amb més equips, empatada amb la UdG, i per darrere els 18 de la UB).

També hi van prendre part més de 6.000 esportistes pertanyents a les dotze universitats catalanes (423 de la UPF, 205 homes i 218 dones, la quarta universitat amb més participació).

Algunes de les principals fites per a l’Esport Català Universitari del curs passat han estat la consolidació a Igualada de la marca “Vila Esportiva Universitària”, l’èxit de la segona edició de la cursa Unirun, la incorporació dels esports electrònics, l’ampliació de la programació al Saló de l’Ensenyament i el gran paper dels esportistes catalans en els EUSA Games de Croàcia.

> Vídeo sobre els esports a al UPF publicat a Youtube