Vés enrere Bruno Arpino guanya el premi Allianz European Demographer 2019 per la seva recerca en demografia

El codirector de RECSM i professor del Departament de Ciències Polítiques i Socials de la UPF ha estat reconegut per la seva alta productivitat científica, la seva fiabilitat metodològica i la seva àmplia varietat de temes d'estudi.
24.01.2019

Bruno Arpino, codirector del Centre d’Investigació i Recerca en Metodologia de l’Enquesta (RECSM) del Departament de Ciències Polítiques i Socials de la UPF, va rebre el premi Allianz European Demographer 2019 (modalitat sènior), un guardó que vol impulsar els principals talents en l’àmbit de la recerca en demografia a Europa.

El premi, convocat per la companyia Allianz, juntament amb Population Europe, la principal xarxa europea de centres dedicats a l'estudi demogràfic, li va ser lliurat el passat 21 de gener del 2019, en el marc del la vuitena edició del Fòrum de Demografia de Berlín, un congrés celebrat a la capital alemanya sota el títol “Diversity-Social Equity-Cohesion. Perspecives for Germany and Europe”.

Bruno Arpino és un dels científics més productius de la seva generació, amb gairebé una trentena d'articles publicats en revistes de prestigi durant l'última dècada

La comissió avaluadora del premi, formada per un comitè de Population Europe, ha valorat Bruno Arpino com “un dels científics més productius de la seva generació, amb gairebé una trentena d'articles publicats en revistes de prestigi durant l’última dècada”. N’ha destacat “un alt grau de precisió científica i de fiabilitat metodològica” i “per ser protagonista d’un model de ciència cooperativa i de xarxa”.

Un altre tret que es reconeix de Bruno Arpino és l'àmplila gamma de temes relacionats amb la demografia que tracta habitualment en la seva recerca. Destaquen els efectes socioeconòmics i demogràfics de la implicació de les persones grans i la distribució de tasques dins de les famílies, així com les diferències en la manera com els immigrants i la població d’acollida perceben la seva pròpia situació de vida.

Un guardó que vol impulsar la recerca en l'àmbit del canvi demogràfic

L’Allianz European Demographer Award és un guardó que s’atorga a investigadors joves que centren la seva recerca en el camp del canvi demogràfic a Europa, a la frontera del coneixement dels estudis poblacionals, antropològics, biològics, econòmics, històrics, matemàtics, polítics, sociològics o estadístics.

El premi consta de dues modalitats: una primera, per a un investigador júnior que hagi fet el doctorat en els darrers cinc anys, i que va obtenir Ridhi Kasyhap, professor de la Universitat d’Oxford; i una segona modalitat, per a un investigador sènior que hagi obtingut el doctorat entre deu i quinze anys enrere, que és la que va ser guanyada per Bruno Arpino.

Estudi sobre la qualitat de vida en les persones grans

Bruno Arpino actualment és el coordinador de "Care, Retirement & Wellbeing of Older People Across Different Welfare Regimes" (CREW), un projecte centrat en les relacions entre la cura, la jubilació i la qualitat de vida de la gent gran en diferents règims de benestar.

Format per un consorci de sis institucions europees, coordinades per la Universitat Pompeu Fabra, el projecte té una durada de tres anys (2017-2019) i forma part del programa Joint Programming Initiatives (JPI) "More Years, Better Lives", finançat per la Comissió Europea.