Vés enrere Bonaventura Clotet inaugurarà el grau interuniversitari en Medicina UPF-UAB

Bonaventura Clotet inaugurarà el grau interuniversitari en Medicina UPF-UAB

L'acte tindrà lloc el proper 6 d'octubre al campus del Mar i girarà al voltant de la recerca per combatre la sida. Clotet és cap de la Unitat de VIH de l'Hospital Universitari Germans Trias i Pujol i dirigeix IrsiCaixa. També és president de la Fundació Lluita Contra la Sida.
01.10.2015

Bonaventura Clotet

El proper dimarts 6 d'octubre se celebra la inauguració del curs acadèmic 2015-2016 del grau en Medicinaimpartit de manera conjunta per les universitats Pompeu Fabra (UPF) i Autònoma de Barcelona (UAB). L'acte tindrà lloc a la Sala Josep Marull de l' Hospital del Mar a les 12:00 hores.

Aquesta cerimònia comptarà amb la presència del doctor Bonaventura Clotet, director de l'Institut de Recerca de la Sida IrsiCaixa, que pronunciarà la lliçó inaugural, titulada " De la sida a l'envelliment. Evolució de la recerca". Manuel Armengol, degà de la Facultat de Medicina de la UAB i representant del rector de la mateixa universitat, dirigirà la sessió com a president del Consell Docent i en donarà la benvinguda. El degà de la Facultat de Ciències de la Salut i de la Vida de la UPF, Joaquim Gea, tancarà la inauguració.

Bonaventura Clotet és cap de la Unitat de VIH de l'Hospital Universitari Germans Trias i Pujol (Badalona) des de 1987, i dirigeix IrsiCaixa, que es troba al mateix hospital, des de 1993. Paral·lelament, porta 23 anys presidint la Fundació Lluita Contra la Sida. L'any 2006 va ser nombrat co-director del Programa HIVACAT per al desenvolupament de la vacuna contra la sida. També és professor associat de la Facultat de Medicina de la UAB.

El grau en Medicina UPF-UAB

La primera promoció del grau de Medicina UPF-UAB (promoció 2008-2014) es va presentar el passat mes de març a l'examen de Metges Interns Residents (MIR), obtenint qualificacions excel·lents: d'entre els 12.000 candidats al MIR, el 31% dels alumnes UPF-UAB es va situar entre les 1.000 millors puntuacions, i el 71% es trobaven entre les primeres 3.050.