Vés enrere Una setantena d'estudiants de secundària participen en el Campus Junior

Una setantena d'estudiants de secundària participen en el Campus Junior

El programa té com a objectiu acostar la Universitat i tot el seu entorn als alumnes preuniversitaris, a través d'una formació que combina docència amb una part pràctica, experimental i lúdica. En l'edició d'enguany s'han ofert dos cursos nous relacionats amb els estudis de Dret i de Ciències Polítiques i Socials.
15.07.2014

CampusJunior2014La segona edició del Campus Junior de la UPF, celebrat del 30 de juny a l'11 de juliol, ha tingut una molt bona acollida entre els alumnes de secundària. Setanta dos estudiants de segon cicle d'ESO i primer de batxillerat han participat en els quatre cursos oferts en aquesta edició, doblant els del curs passat. Divuit dels participants ho han fet gaudint d'una de les beques que oferia el propi programa.

L'objectiu de la iniciativa és aproximar la Universitat i tot el seu entorn a aquests estudiants preuniversitaris, a través de cursos multidisciplinars que combinin la docència amb una part pràctica, experimental i lúdica. Permeten veure als estudiants com funciona la UPF i descobrir àmbits de coneixement que sovint tenen poca cabuda en els plans d'estudi de secundària.

D'altra banda, aquests cursos obren la porta a espais de recerca especialitzats, com laboratoris i estudis de gravació, o àmbits de treball molt professionalitzats com els jutjats o el Parlament de Catalunya, on normalment no hi tenen accés els nois i noies d'aquesta edat.

Novetats en la programació d'aquest any

En aquesta edició s'ha ampliat l'oferta de cursos, en afegir-se propostes sorgides des de les facultats de Dret i de Ciències Polítiques i Socials. La voluntat de la Universitat per a properes edicions és "consolidar el programa i poder obrir un curs per a cada estudi de la UPF", tal i com ha manifestat Pere Gifra, coordinador del Programa d'Activitats Acadèmiques Especials de la Universitat. D'altra banda, aquest any també es va fer una sessió de benvinguda a tots els estudiants i una visita guiada al campus de la Ciutadella.

Les propostes d'aquest any han anat de les ciències socials, Vols entendre la política del nostre país? o Vols conèixer com funciona un judici?, a la biologia, Laboratori de biologia molecular: descobreix el culpable, passant per la comunicació, Fem de periodistes! Immersió pràctica a la professió i als mitjans de comunicació.

Galeria d'imatges del Campus Junior 2014

Created with flickr slideshow.