Vés enrere Un pòster d'Iria da Cunha, premiat en un congrés internacional de lingüística computacional

La investigadora del grup IULATERM de l'IULA-UPF va obtenir el guardó en el marc de la conferència CICLING 2013, amb un treball centrat en un projecte de recerca sobre l'anàlisi discursiva automàtica.
23.04.2013

Iria da Cunha amb el pòster premiatIria da Cunha, investigadora Juan de la Cierva del grup de recerca IULATERM de l'Institut Universitari de Lingüística Aplicada (IULA) de la UPF, és l'autora del pòster "A Symbolic Corpus-based Approach to Detect and Solve the Ambiguity of Discourse Markers" que va rebre el premi Best Poster Award de la 14a edició de l'International Conference on Intelligent Text Processing and Computational Linguistics (CICLING 2013), celebrada del 24 al 30 de març a l'illa de Samos (Grècia).

El pòster (es dóna el cas que la investigadora de la UPF ja va rebre aquesta distinció en l'edició 2011 d'aquest congrés que va tenir lloc a la ciutat japonesa de Tòkio) se centra en una recerca que Iria da Cunha està portant a terme sobre l'anàlisi discursiva automàtica, i es publicarà en forma d'article en el proper número de la revista Research in Computing Science.

Iria da Cunha, doctora en Ciències del Llenguatge i Lingüística Aplicada per la UPF l'any 2008, amb una tesi dirigida per Leo Wanner i M. Teresa Cabré, és professora del Departament de Traducció i Ciències del Llenguatge i enguany imparteix docència de "Textos d'especialitat i terminologia" i "Informàtica" a la Facultat de Traducció i Interpretació.

En la seva recerca, desenvolupa un sistema que permet a un usuari obtenir automàticament, a partir de qualsevol tipus de text (un article, una ressenya, un bloc, una notícia, etc.), una representació en forma d'arbre amb els diferents continguts del text i les relacions discursives entre ells (resultat, condició, causa, contrast, reformulació, propòsit, etc.). Aquest projecte té diverses aplicacions dins el domini del processament del llenguatge natural, com per exemple el resum automàtic, la traducció automàtica, l'extracció d'informació i la detecció d'opinió.