Vés enrere Tret de sortida a la competició Rin4’

Tret de sortida a la competició Rin4’

Durant tres dies consecutius, més de 50 estudiants de doctorat de la UPF presentaran en només quatre minuts i davant de jurat la seva recerca. El guanyador rebrà un premi de quasi 1.000 euros.
18.04.2016

Research in 4 minutesDurant els dies 19, 20 i 21 d’abril, estudiants de doctorat de la Universitat Pompeu Fabra presentaran la seva recerca davant d’un jurat en un temps màxim de quatre minuts. Es tracta de la fase classificatòria de la competició Rin4’ (Research in 4 minutes), la final de la qual tindrà lloc el dia 27 d’abril al campus de la Ciutadella.

En aquesta segona edició, el certamen compta amb 57 participants, la majoria dels quals pertanyen a l’àmbit de les ciències de la salut i de la vida i a les tecnologies de la informació i de la comunicació. La resta de participants es reparteix entre els camps de dret, història, humanitats, traducció i ciències del llenguatge, economia, comunicació i política i ciències socials. Cadascun dels estudiants portarà a terme la seva presentació davant d’un jurat format per tres membres de la Universitat Pompeu Fabra i cada sessió comptarà amb un presentador. Donat el volum de participants, les classificacions es repartiran en sis sessions diferents:

• 19 d’abril a les 13.00 h a la sala Josep Marull del campus del Mar
  • 19 d’abril a les 15.30 h a la sala Josep Marull del campus del Mar
  • 20 d’abril a les 13.15 h a la sala 54.S02 del campus de Poblenou
  • 20 d’abril a les 15.15 h a la sala 54.S02 del campus de Poblenou
  • 21 d’abril a les 13.15 h a l’auditori Mercè Rodoreda del campus de la Ciutadella
  • 21 d’abril a les 15.15 h a l’auditori Mercè Rodoreda del campus de la Ciutadella

Entre els 57 participants, 12 seran triats per entrar a la final. Els premis consistiran en dotacions econòmiques diferents segons la classificació final:  el guanyador del primer premi rebrà 900 €; el del segon, 600 €; el del tercer, 300 €, i el guanyador del premi especial s’endurà 200 €.

Rin4’ és una iniciativa de l'Escola de Doctorat de la Universitat Pompeu Fabra. Es tracta d'una competició per estudiants de doctorat que té la finalitat de promoure la importància de les habilitats comunicatives en la difusió de la ciència. És per això que el jurat posarà atenció especial tant a la significació acadèmica de la recerca com a l’habilitat per part de l’investigador de transmetre i captar l’audiència en general.