Vés enrere SPECS, organitzador de Living Machines: sistemes biohíbrids i biomimètics

SPECS, organitzador de Living Machines: sistemes biohíbrids i biomimètics

Conjuntament amb la Universitat de Sheffield, del 9 al 12 de juliol, reunirà més de cent científics de rellevància internacional a La Pedrera de Barcelona i al campus del Poblenou de la UPF.
05.07.2012

Del 9 al 12 de juliol,  l'edifici de La Pedrera de Barcelona i el campus del Poblenou de la UPF, acullen la conferència internacional " Living Machines" sobre sistemes biohíbrids i biomimètics organitzada conjuntament pel grup de recerca en Sistemes Sintètics Perceptius, Emotius i Cognitius ( SPECS) i la Universiat de Sheffield (Regne Unit).

livingmachinesLa conferència s'emmarca en l'acció de coordinació europea Convergent Science Network (CSN) que promou durant el seu darrer any de projecte aquesta conferència internacional que aglutinarà diferents comunitats internacionals de recerca relacionades amb l'àmbit de sistemes biohíbrids i biomimètics. Aquest suport ha de contribuir a enfortir
el nucli de la comunitat científica del CSN i a la creació del lideratge europeu en futures tecnologies emergents (FET).

La conferència esta liderada per Paul Verschure, cap del grup SPECS i investigador ICREA del DTIC i Anna Mura, membre d'SPECS i coordinadora científica de la conferencia, conjuntament amb Tony Presscot i Nathan Lepora de la Universitat de Sheffield (Regne Unit).

Es preveu una participació de més de 100 assistents, tots ells científics de rellevància internacional en els àmbits de les neurociències i la robòtica que es reuniran per presentar els darrers  avenços al voltant de dos dels temes principals: la construcció d'artefactes, com ara robots que a més d'imitar determinades funcionalitats i mecanismes, poden compartir amb els humans els mateixos principis fonamentals (raciocini, emoció, empatia) i la generació de tecnologies que, combinades amb el cos humà, poden millorar, ampliar, restaurar determinades capacitats funcionals de les persones.

Conferències plenàries a càrrec de destacats científics

Destacats investigadors de rellevància mundial es donen cita a l'edifici de La Pedrera de Barcelona en el marc de la conferència internacional Living Machines al voltant dels principals temes que han fet avançar en els darrers anys aquest àmbit del coneixement .

Els avenços principals en neuroetologia sintètica, aniran a càrrec del neurobiòleg  experimental Joseph Ayers de la Nortseastern University  (EUA).  Aquest científic estudia el sistema nerviós central de vertebrats i invertebrats per tal de sintetitzar enginys i robots inspirats en la biologia.

livingmachinesmaxplankDieter Braun, professor de sistemes biofísics a la Ludvig Maximilians University de Munic  (Alemanya) està especialitzat en la vida sintètica de la qual n'estudia l'evolució a nivell molecular i la creació sistemes autònoms en evolució.

En l'àmbit dels híbrids neuroelectrònics s'ha convidat a Peter Fromberz, director del Max Plank Institute de Bioquímica de Munic (Alemanya) que treballa en les interfícies de xips semiconductors i sistemes neuronals voltatge sensitius per a la recerca del cervell.

Toshio Fukuda, provinent de la Nagoya University (Japó) al seu torn abordarà els darrers desenvolupaments en enginys micro-nano biomimètics i biohíbrids.

David Lentick, provinent de la Universitar d'Stanford i expert en dinàmica de fluïts biològics en medis aeris, desenvolupa la seva recerca en les estratègies mecàniques òptimes dels fluïts en animals voladors i nedadors.

Robots d'estructura tova que s'inspiren en animals invertebrats (insectes, aràcnids, etc.) serà l'àmbit de la conferència plenària que anirà a càrrec de Barry Trimmer de la Tufts University (EUA). Aquest científic treballa en neuromecànica de la locomoció i els processos neuronals implicats en la informació motora i sensorial.

icubspecsgallTallers sobre biohíbrids i robòtica inspirada en la matèria viva

El campus del Poblenou acollirà els tallers de la conferència internacional Living Machines, els quals s'articulen al voltant de tres àrees temàtiques la primera de les quals compren desenvolupaments de la robòtica en materials tous amb funcionalitats similars a les extremitats, apèndixs, tentacles i músculs.

Un segon àmbit se centra en la construcció de biohíbrids i implants cerebrals i, finalment, un tercer àmbit dels tallers que aprofundirà en les sinèrgies existents entre l'enginyeria neuromòrfica que inspira la robòtica que s'emmiralla en la biologia.

Altres e-notícies relacionades:

Científics de la UPF participen en el programa Barcelona Neurociència

Tercera edició de l'escola d'estiu internacional sobre cervell i tecnologia