Vés enrere La III edició del Concurs de Projectes de Responsabilitat Social Universitària continua oberta a rebre noves propostes

Fins al 12 de juliol els membres de la UPF i del Grup UPF tenen temps per presentar la seva candidatura a aquesta convocatòria, impulsada pel Consell Social i el vicerectorat de de Responsabilitat Social i Promoció de la Universitat.

22.06.2016

El termini per presentar candidatures al Concurs de Projectes de Responsabilitat Universitària, que té com a l’objectiu contribuir al desenvolupament i a la implantació de noves iniciatives en aquest àmbit, finalitza el 12 de juliol del 2016.

El concurs, que per tercer any consecutiu convoquen el Consell Social i el vicerectorat de Responsabilitat Social i Promoció de la UPF, s’adreça a estudiants, docents, investigadors o personal d’administració i serveis de la UPF o del Grup UPF.

Els projectes que participin en la convocatòria 2016 han de partir dels valors de la vida universitària i la dedicació a l’estudi, la docència, la recerca, la transferència de coneixement o la gestió pública.

Pel que fa a la temàtica dels projectes, es pot centrar en aspectes com ara la igualtat d’oportunitats, la sostenibilitat ambiental, el voluntariat, l’atenció a col·lectius desfavorits, la contribució al desenvolupament social, cívic, cultural o esportiu o el retiment de comptes.

Les propostes presentades s’han de poder implementar a la Universitat o al seu entorn més pròxim en el termini d’un any i han de contribuir clarament a una millora de la qualitat de vida institucional, d’alguns dels seus membres o del seu entorn territorial.

El projecte guanyador, que sortirà de veredicte d’una comissió avaluadora presidida per la presidenta del Consell Social, rebrà una col·laboració econòmica d’aquest organisme per un import màxim de 3.000 euros, i es donarà a conèixer en el decurs l’acte d’inauguració del curs acadèmic de 2016-2017 de la UPF.

Els guanyadors de les passades edicions, dos projectes que ja s’han portat a terme

“Avancem amb tu i per tu: cafès científics sobre malalties minoritàries"  va ser el projecte guanyador l’any 2015. Es tracta d’un cicle de cafès científics entorn a l’estat actual de la recerca en malalties minoritàries que s’ha fet al llarg d’aquest curs, a partir de quatre sessions. Els autors són Marta Llauradó Gómez, Josefina Lorente Valderrama, Carolina Pozo i Gema Revuelta.

Pel que fa a l’edició 2014, el projecte guanyador va ser “Competències d'introducció a la universitat a la secundària: evitant l'exclusió social”, un programa d'introducció i coneixement de les titulacions de grau als estudiants de primer de batxillerat, amb el propòsit de facilitar una adequada transició a la universitat i evitar un abandonament dels estudis. Carme Cantos, Montserrat Espinós, Gemma Garcia, Carme Hernández, Joan Miralles, Pau Solà i Ricard Zapata són els autors del projecte, que es va implementar amb la col·laboració de diversos instituts del barri del Raval.