Vés enrere Jornada de Portes Obertes al campus de la Comunicació - Poblenou

Jornada de Portes Obertes al campus de la Comunicació - Poblenou

El dissabte 21 de novembre,  l'ESUP i el DTIC va obrir les portes a tothom al campus de la Comunicació - Poblenou per mostrar els estudis i la recerca que es fan als seus Departaments i Instituts.
19.11.2009

L'Escola Superior Politècnica (ESUP) de la Universitat Pompeu Fabra va oferir una Jornada de Portes Obertes que, dintre del marc de la Setmana de la Ciència 2009, va organitzar conjuntament amb el Departament de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (DTIC) el dissabte 21 de novembre del 2009.

Aquesta activitat va anar adreçada a tot el públic en general - i en particular a estudiants i professors de secundària - interessats en conèixer i gaudir més de prop dels darrers avenços a l'àmbit de les noves tecnologies que s'hi realitza. Un àmbit del coneixement en què la UPF se sitúa entre les 100 millors universitats del món en innovació i recerca en informàtica, segons l' Academic Ranking of World Universities (ARWU) 2009.

ODaudienciaLa jornada va tenir lloc  de 10:00 a 14:00 hores i es van poder visitar un conjunt d'estands en els quals els mateixos investigadors van ser presents per explicar la recerca que estan duent a terme mitjançant demostracions pràctiques i pòsters explicatius.

Entre d'altres atractives demostracions, es va poder veure i interactuar amb la Reactable, una taula de música electrònica; baixar per un  tobogan interactiu; jugar amb un billar amb boles virtuals; canviar la veu amb el Kaleivoicecopi i fer cerques mitjançant llibreries intel·ligents.

Durant tot el matí hi van haver sessions guiades, especialment adreçades a les escoles de batxillerat, i 3r. I 4rt d'ESO.

Una eina per a la medicina del futur: la simulació biomèdica

CISTIB2 El Grup de Recerca en Imatge Computacional i Tecnologies de Simulació en Biomedicina treballa en les tecnologies de la informació associades a les imatges biomèdiques. En la jornada de portes obertes mostrarà dos programaris:

GIMIAS proporciona un entorn de desenvolupament que facilita la creació de prototipus per l'anàlisi d'imatges mèdiques multimodals, així com per al modelatge i la simulació personalitzades, amb l'objectiu de millorar les tècniques de diagnòstic i tractament clínic per a malalties d'àrees específiques com ara la cardiologia i l'angiologia.
Bio SDK és un programari que permet detectar, segmentar i identificar les imatges facials en fotografies.

Per fer salut tot jugant

ODtoboganEl Grup d'Experimentació en Comunicació Interactiva centra les seves activitats en el desenvolupament de noves formes i gèneres d'interacció multimodal. A la jornada de portes obertes presentarà el tobogan interactiu: un tobogan per a nens que pot aportar situacions innovadores de jocs infantils, així com combatre els problemes relacionats amb el sedentarisme que preocupen la salut infantil de molts països europeus: obesitat, creixement i socialització.

Navegar per prestatges intel·ligents

El laboratori Internet of Things and Ambient Intelligence Lab (ITAIL), experimenta amb tecnologies d'identificació, localització, sensors i visió per computador per a crear objectes i espais conscients del seu entorn i proactius.

OD prestatgeA la jornada de portes obertes, presentarà un prestatge intel·ligent, basat en tecnologia d'identificació de ràdio RFID, que és capaç de determinar quins llibres conté, i a on són, de tal forma que permet tafanejar els seus continguts a través d'un navegador web des de qualsevol lloc del món.

Connèixer la innovació en l'àmbit musical

MTG4 El Grup de Recerca en Tecnologia Musical està especialitzat en les tecnologies digitals relacionades amb el so i la música. A la jornada es faran diverses demostracions de les aplicacions que s'han desenvolupat en l'àmbit del processament d'àudio relacionades amb la veu cantada,  i de les aplicacions desenvolupades en l'àmbit de la descripció automàtica de la música. També estarà la Reactable, un instrument musical electrònic col·laboratiu que ha obtingut nombrosos premis internacionals.

Tecnologia educativa i sistemes interactius multimèdia

OD GTIEl Grup de Recerca en Tecnologies Interactives (GTI) centra la seva investigació en aspectes de la multimèdia interactiva en Internet. Actualment, treballen en diferent línies de recerca, com ara la tecnologia educativa, els sistemes interactius multimèdia i els sistemes gràfics aplicats a diferents camps. En aquesta mostra es podran veure, entendre i experimentar amb les eines desenvolupades en cadascuna de les línies de recerca del grup.

Estudiar la ment i el comportament mitjançant sistemes sintètics

OD robotEl Grup de Recerca en Sistemes Sintètics Perceptius, Emotius i Cognitius (SPECS) centra la seva recerca en comprendre la ment, el cervell i el comportament. SPECS utilitza mètodes sintètics per estudiar els principis neuronals, psicològics i de comportament que són al darrera de la percepció, l'emoció i la cognició. El plantejament sintètic de SPECS combina sistemes de món real, com per exemple robots, sistemes de realitat virtual i instal·lacions interactives amb models computacionals restringits anatòmicament, psicològicament o bé en el comportament.

billarJugar amb un billar virtual que funciona amb sensors

El dia de la jornada de portes obertes hi haurà la possibilitat de jugar amb el billar virtual, un joc que permet jugar al billar sense boles reals.

Fruït de la recerca del Grup de Recerca en Cognitive Media Technologies que explora les possibilitats que ofereixen els sensors. A més de l'interès dels sensors clàssics, com són els micròfons i les càmeres de vídeo, el grup analitza les aplicacions de sensors com les imatges infraroges (termals), Ladar (Laser Detection and Ranging) i de ones mil·limètriques.